Cum se intocmeste un bilant pentru o societate fara activitate


In primul rand trebuie sa stiti ca toate societatile sunt obligate la depunerea bilantului annual. Singurii care pot sa nu depuna bilantul sunt cei care au primit in prealabil derogare de la Administratia Financiara. Dar aveti grija si cititi cu mare atentie documentul de derogare, pentru ca e posibil sa primiti derogare doar pentru anumite declaratii fiscale.

 

Sa presupunem ca sunteti printre societatile care nu au obtinut derogare de la Administratie. Asta inseamna ca veti depune bilant. Chiar daca firma nu a avut deloc activitate, tot trebuie sa depuneti bilant.

 

Bilant cand firma nu a avut niciodata activitate de la inceput si pana in prezent si nu a inregistrat cheltuieli de constituire

 

Si acum nu vorbim de declaratia de inactivitate care se depune pana in ultima zi a lunii februarie. Vorbim despre bilant – ati omis intr-un an sa depuneti declaratia de inactivitate si de atunci va trebui sa depuneti doar bilant pe zero. Nu trebuie sa va fie teama sa completati singur un asemenea bilant.

Legea Contabilitatii spune clar cine sunt persoanele care au voie sa intocmeasca si sa semneze un bilant contabil si aici nu exista dubiu, dar in articolul de fata vorbim doar despre cum se completeaza un bilant pe zero.

Deci, revenind:

Aveti o firma infiintata in 2011 si care nu a desfasurat deloc activitate. Ati uitat in februarie sa depuneti declaratia de inactivitate, asa ca acum trebuie sa depuneti bilant. Nu va pricepeti la contabilitate si nu va permiteti sa platiti un profesionist. Asa ca va luati inima in dinti si, ca sa scapati de amenda pentru nedepunere, va straduiti sa faceti singuri bilantul. Nu va veti complica si nu veti introduce cheltuieli de constituire pentru ca atunci lucrurile sunt putintel mai complicate.

Introduceti datele complete ale firmei in partea de inceput. Introduceti numele Administratorului si numele persoanei care a intocmit bilantul, corespunzator Legii Contabilitatii. Apoi incepeti completarea bilantului.

Singurele randuri care se completeaza sunt cele aferente capitalului social si cele referitoare la suma echivalenta cu capitalul social, dar din banca. Pentru ca la infiintare ati deschis la o banca un cont de capital – absolut obligatoriu pentru dosarul de Registru. Asta inseamna ca ati depus bani in banca – suma necesara capitalului social.

 

Sa presupunem ca aveti un capital social de 200 de lei. Asta inseamna ca in tot bilantul veti completa doar casuta corespunzatoare capitalului social si cea corespunzatoare banilor din banca:

 

 

Coloana in care treceti sumele este coloana 2, corespunzatoare anului fiscal recent incheiat. Cat priveste partile sociale, vedeti ca trebuie sa le completati si in formularul 10 si in formularul 30.

 

Daca firma este infiintata inainte de 2011, lucrurile sunt mai complicate si va recomand sa va adresati unui profesionist contabil. Oricum, e bine sa stiti cateva amanunte.

In prima coloana a bilantului se trec datele din coloana a 2-a a bilantului precedent, daca firma a fost infiintata inainte de 2011.

Singura problema speciala pe care o veti intampina este cea referitoare la profit/pierderea din anul precedent.

 

Daca ati avut pierdere in anul precedent, acea pierdere a fost inregistrata pe debitul contului 121, din coloana 1. La coloana 2, tinand cont ca nu ati avut in anul curent activitate, veti trece aceeasi suma in debitul contului 117.

 

Daca ati avut profit in anul precedent, acesta a fost inregistrat in creditul contului 121 din coloana 1. La coloana 2, and cont ca nu ati avut in anul curent activitate, veti trece aceeasi suma in creditul contului 117.

 

Ambele conturi le gasiti la sfarsitul formularului 10.

Daca nu faceti trecerea din contul 121, an precedent in contul 117 an curent, nu veti avea egalitate bilantiera.

 

Chiar si pe zero trebuie sa aveti:

 

Toate documentele de mai sus se printeaza, se semneaza si se stampileaza. Apoi se scaneaza si se arhiveaza intr-un singur fisier.

 


Acum puteti VALIDA bilantul.

 

Dati Validare. Daca totul a fost completat bine o sa va spuna ca validarea s-a incheiat cu succes si sa atachati fisierul arhivat. Abia dupa atacharea fisierului arhivat se va inchide bilantul si va putea fi printat sau semnat electronic (daca aveti semnatura digitala pentru firma respectiva).

 

Puteti urmarii un exemplu aici:

 

 

 

Cititori :11769
Laurentiu Ianculescu (862 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97 - Alte Informatii, Master Count Services


Impartaseste cu prietenii

Speram sa va ajute informatiile noastre. Daca observati o greseala sau doriti sa adaugati o continuare va rugam sa scrieti in sectiunea de comentarii.

Leave a Reply


+ 7 = 9

Read previous post:
mancare
Perisabilitati pentru produse alimentare si nealimentare

Limitele legal admise pentru perisabilitati la produse alimentare si nealimentare descarcati fisier aici

Close