ContaPrenorul

Cum isi pierde o firma reputatia in 5 minute

Cum isi pierde o firma reputatia in 5 minute
Laurentiu Ianculescu

O firma, indiferent ca este mica sau mare, munceste mult pentru a-si crea o reputatie solida. De multe ori se intampla ca, pe piata, partenerii sa nu cunoasca absolut nimic unii despre ceilalti. Nu este in regula. Pentru ca, in orice domeniu iti desfasori activitatea, trebuie sa fii cunoscut. Sa existi pe piata. Concurentii tai sa stie ceva despre tine. Chiar daca acei concurenti sunt mai puternici decat esti tu, reputatia ta ii va determina sa te trateze cu seriozitate, ca pe un egal, ca pe un viitor pericol pentru afacerea lor. Sau ca un posibil partener  pe care si-l doresc alaturi de ei.

Cum spunea un ganditor, reputatia se castiga greu si se poate pierde foarte usor. Sau: “Poti sa faci tu 1.000 de fapte bune, daca faci una singura rea, oamenii o vor retine doar pe aceea…”.

Mai jos vorbim despre 5 moduri care va pot pastra sau distruge reputatia, ca firma sau ca profesionist.

  1. Evita intarzierile de orice fel

Asta inseamna sa fii la zi cu toate informatiile si serviciile pe care le oferi clientului tau. Poate ca uneori, comunicarea cu intarziere a unei informatii, catre client, poate fi acceptata de acesta ca fiind o exceptie. Dar nu-ti face un obicei din asta. Da-i dosarele la timp. Depune declaratiile la termen. Comunica-i din timp ce are de plata sau ce documente are de semnat. Clientul are nevoie de tine, ca profesionist contabil si de firma ta pentru a lasa grija documentelor pe seama voastra. Altfel inseamna ca nu se degreveaza de partea asta si incepe sa-si puna intrebari daca esti sau nu profesionistul de care are nevoie. Incearca sa faci din punctualitate o prioritate in munca ta si fata de clientii tai. Trimite mailuri la timp, da telefoane atunci cand trebuie. Niciodata dupa!

  1. Urmareste cu atentie activitatea social media

Atat cea in care apare firma ta cat si cea in care profesia ta isi desfasoara activitatea. Posteaza din cand in cand. Da si tu cate un like. Fa cate un comentariu. Raspunde la cate o intrebare. Pune-ti propriile pareri despre ceva anume.

Si, ceea ce este foarte important, incearca sa nu postezi imagini cu tine care sa te discrediteze. Fara poze in chiloti pe malul marii, fara poze pe terasa, in fata unui pahar cu bere sau vin, dar fara tricou… Fara comentarii care ar putea sa iti dauneze. Si daca se poate, fara manele si dansuri lascive.

Pentru ca in ziua de astazi, clientii afla informatii despre voi, in primul rand, de pe paginile de social media.

  1. Preintampina scurgerile de informatii

Protejati datele voastre si datele clientilor. Varianta cea mai buna, dar din pacate, nefolosita aproape deloc, ar fi ca toate calculatoarele pe care exista baze de date sa nu aibe acces la Internet. In felul acesta nu pot fi accesate si informatiile de pe ele nu pot fi periclitate. Este o optiune dificila, pentru ca, la ora actual, accesul la Internet si la mail este cvasi necesar. Iar de cele mai multe ori se folosesc diverse retele interne si parole. Dar toate penetrabile la un adevarat atac cibernetic.

Impiedicati scurgerea de informatii! Ganditi-va singuri la o solutie cat mai putin costisitoare.


  1. Controlati barfa despre clientii vostri

Paradoxal, dar raspandirea barfei, la birou, despre anumiti clienti, va strica imaginea.

Pentru ca, deteriorarea imaginii unui anumit client duce, automat, la deteriorarea imaginii voastre: de ce ati lucrat cu acel client, de ce mai lucrati, de ce nu luati atitudine?

Salariatii vostri poate ca vor fi incantati de aceste barfe si le vor raspandi, dar, la un moment dat, cand vor interactiona cu acel client o vor face de o maniera neprofesionala. Isi vor aduce aminte de barfe si il vor trata ca atare.

Lucru nepermis intr-o firma profesionista, care trebuie sa-si trateze clientii ca pe cei pe seama carora firma traieste si poate plati salariile.

Incercati sa va abtineti in a comenta pozitiv sau negative un client. Chiar si daca acesta a plecat.

  1. De la minciuna la distrugerea unui business

Atentie la ceea ce spuneti clientilor si partenerilor vostri. Se poate intampla ca, uneori, sa vreti sa va acoperiti o greseala si atunci sa mintiti. Pentru ca minciuna va ajuta sa iesiti din acea situatie. Trebuie sa fiti foarte atenti, pentru ca, de regula, o minciuna atrage alta minciuna si la un moment dat totul poate exploda si sa va distruga si afacerea si reputatia.

Mai bine va asumati raspunderea pentru ceea ce ati facut decat sa contorizati minciunile care se vor rostogoli ca un bulgare de zapada la vale. Devenind din ce in ce mai mare si maturand totul in cale.

 

 

Cititori :37222
Laurentiu Ianculescu Laurentiu Ianculescu (1073 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services


Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

ContaPrenorul
Laurentiu Ianculescu

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services

More in ContaPrenorul

  • Cum faci business dintr-o firma mica de contabilitate

    Contaprenor – antreprenor in contabilitate Este important sa stiti ca atunci cand incepeti un business in contabilitate,...

  • Cu cine tine site-ul ANAF?

    ANAF iti valideaza declaratiile, dar sistemul le ignora Dupa foarte multe documente primite aiurea de la ANAF,...

  • Case de marcat cu dureri de cap

    Ultimele noutati despre case de marcat Dintr-un articol aparut cu doar cateva zile in urma pe www.wall-street.ro,...

  • Contabilitate ieftina? Mai gandeste-te o data!

    Contabilitate sa fie, dar cat mai ieftina Pentru micii proprietari, cheltuielile de contabilitate sunt private ca aproape inutile si nenecesare.  Pentru ca in Romania, micii antreprenori au impresia ca afacerea lor poate functiona si fara contabilitate. Este o conceptie complet gresita ca puteti economisi daca platiti mai putini bani pe contabilitate. Pentru...

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact