Bilant de lichidare


bilant de lichidareDesi este necesar atat la lichidarea / dizolvarea unei firme cat si in actiunile de fuziune / dizolvare a societatilor, la ora actuala nu exista un format standard pentru bilantul de lichidare. Acesta trebuie facut de expertul solicitat, adaptat dupa ultimul format de bilant. Practic, coloanele bilantului contine informatiile din prima zi a anului in care se face lichidarea, respectiv din ultima zi a lunii anterioare intocmirii bilantului de lichidare. Se va folosi pentru adaptare un formular de bilant de la 31 decembrie anul precedent.

 

1. In loc de Bilant prescurtat, se va trece “Bilant de lichidare”

 

2. In loc de “la data de 31.12.201…” se va trece “la data de ___ (ultima zi a lunii anterioare celei in care se face bilantul de lichidare)”

 

3. Acolo unde apare, in interiorul bilantului “la data de 31.12.201…”, se va trece “la data de ___ (ultima zi a lunii anterioare celei in care se face bilantul de lichidare)”

 


4. Acolo unde apar coloanele de sold la inceputul si sfarsitul anului (in bilantul clasic), se vor trece: prima coloana soldurile la 01.01.201… iar a doua coloana va cuprinde soldurile in ultima zi a lunii anterioare celei in care se face bilantul de lichidare.

 

5. Se va tine cont ca in bilantul de lichidare, anul anterior este chiar anul anterior si se preiau informatiile din bilantul depus la 31.12 anul anterior; iar exercitiul curent va fi considerat de la inceputul anului curent pana in ultima zi a lunii anterioare celei in care se face bilantul de lichidare – chiar daca nu este un an intreg.

 

6. Se va tine cont ca toate randurile din coloana 2 a bilantului de lichidare ar trebui sa fie pe zero. Daca exista active, inainte de bilantul de lichidare activele ar trebui reevaluate si vandute, apoi scoase din gestiune. Datoriile achitate, clientii incasati, imprumutul in favoarea firmei desfiintat – se vor returna banii, iar pentru diferenta ramasa asociatii vor da o hotarare AGA (sau decizie a asociatului unic) de repartizare a activelor si de renuntare la pretentiile materiale si financiare de la firma. Se vor efectua operatiile financiar contabile astfel incat a doua coloana a bilantului de lichidare sa fie mereu pe zero. Daca aveti furnizori neachitati, e mai greu, pentru ca legal trebuie sa faceti dovada ca ei renunta la bani – adica sa aveti de la ei o hartie ca va lasa sa nu le mai platiti datoriile. Altfel bilantul de lichidare este gresit intocmit. Bineinteles ca vina va fi a expertului care il intocmeste, dar daca bilantul de lichidare va fi semnat de administrator, asta este evaziune. Clientii neincasati ii veti trece pe venituri, ca si debitorii diversi si veti plati 16% impozit pe sumele respective. Nu conteaza ca acel client nu v-a dat banii. Nu aveti voie sa renuntati la incasarea datoriei. Iar in procesul de lichidare a unei firme, totul se transforma in lichiditati, iar ceea ce ramane in casa sau banca dupa toate incasarile si dupa toate platile, sunt considerate dividente ale asociatilor si se va plati impozit de 16% pe ele, apoi se vor repartiza si abia apoi se va face bilantul de lichidare. Nu puteti compensa furnizori neachitati cu clienti neincasati decat daca e vorba de aceeasi firma care apare si furnizor si client.

 

Celelalte etape ale lichidarii unei firme le gasiti aici.

 

Cititori :17355
Laurentiu Ianculescu (870 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97 - Alte Informatii, Master Count Services


Impartaseste cu prietenii

Speram sa va ajute informatiile noastre. Daca observati o greseala sau doriti sa adaugati o continuare va rugam sa scrieti in sectiunea de comentarii.

Leave a Reply


+ 3 = 7