Cum sa fac?

Casa de marcat

Casa de marcat

Indiferent daca va place sau nu, in clipa in care ati inceput o activitate, pe firma, care are ca tinta publicul larg, ogligatoriu va veti achizitiona o casa de marcat. La ora actuala sunt o gramada de firme de case de marcat, asa ca puteti alege dintr-o paleta variata. Si e bine sa alegeti in functie de specificul activitatii: daca va deplasati mult, e mai buna o casa micuta, portabila, usor de alimentat chiar si de la bateria masinii. Daca aveti un magazin, e buna o casa de marcat conectata la un calculator si care va poate scoate si factura si bonurile. In sfarsit, presupunand ca ati ales tipul de caa de marcat, urmatorul pas este fiscalizarea acesteia. Pentru ca, sa fie clar, nu aveti voie sa emiteti fara sa fiscalizati casa de marcat. Iar procedura pentru fiscalizarea unei case de marcat este complexa.

 

Dosarul pentru prima faza trebuie sa contina:

 


1. Copie de pe factura si chitanta de achizitie a casei de marcat;

2. Copie de pe actul care stabileste sediul pentru care se fiscalizeaza casa de marcat – comodat, inchiriere, contract de proprietate etc;

3. Document de la furnizorul casei de marcat prin care se arata ca este distribuitor autorizat.

4. Copie de pe certificatul de garantie (cartea de interventii);

5. Proces verbal de sigilare a casei de marcat (vi se va da de catre firma de unde cumparati casa de marcat);

6. Copie de pe CUI

7. Copie de pe certificatul de inregistrare in scopuri de TVA (daca firma este platitoare de TVA) sau o declaratie pe propria raspundere, data de administratorul firmei, ca societatea este neplatitoare de TVA.

8. Delegatie pentru persoana care face fiscalizarea.

9. Copie de pe cartea de identitate a persoanei care face fiscalizarea.

10. cerere de fiscalizare in dublu exemplar (unul ramane la ei);

11. Stampila.

 

 

Dosarul se depune la AGENTIA NATIONALA DE ATRIBUIRE FISCALA din fiecare judet, pentru obtinerea numarului de ordine al casei de marcat. Vi se va spune cand sa reveniti pentru numarul respectiv.  Dupa ce aveti numarul, contactafi firma de la care ati cumparat casa de marcat pentru fiscalizare si scolarizare. In ziua programata trebuie sa mergeti la sediul lor cu casa de marcat, Registrul Special , Cartea de Interventii, stampila firmei si un set de role (le puteti cumpara tot de la ei).

 

Dupa scolarizare si fiscalizare se va completa Declaratia de Instalare in 4 exemplare care va fi semnata de Unitatea de Service si Dumneavoastra in calitate de Beneficiar, apoi, in termen de 24 de ore, mergeti cu Declaratia de Instalare pentru a fi semnata si de inspectorul Administratiei Financiare (pe care e bine sa-l anuntati inainte ca urmeaza sa faceti fiscalizarea). Documentul va fi inregistrat la Registratura pentru a va pune stampila si numarul de inregistrare. Un exemplar din Declaratia de Instalare va ramane la Administratia Financiara, un exemplar la voi, un exemplar la unitatea de service si un exemplar la Agentia Nationala de Atribuire Fiscala(A.N.A.F) (va intoarceti la ei si le dati un exemplar). Atentie, daca depasiti termenul de 24 de ore, trebuie sa repetati procedura de fiscalizare, adica sa va programati inca o data la firma de la care ati luat casa de marcat etc. Apoi mergeti la Administratia Financiara de care apartine firma, la inspectorul unde este arondata firma voastra – la fiecare administratie financiara firmele sunt repartizate pe litere: de la A la C la Insp. X, de la B la D la inspectorul Y etc. Dosarul pentru Administratie trebuie sa contina si el:

 

a. Dovada cu numarul atribuit

b. Declaratia de instalare

c. Cartea de interventii a casei de marcat (snuruita si sigilata)

d. Registrul Special al casei de marcat (snuruit si sigilat)

e. Copie de pe CUI

f. Copie de pe certificatul de inregistrare in scopuri de TVA (sau declaratie pe propria raspundere ca nu sunteti platitori de TVA).

g. Dovada de spatiu (comodat inchiriere etc)

h. Delegatie, copie de pe cartea de identitate a celui care merge si stampila.

Cititori :19241
Laurentiu Ianculescu (967 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97 - Alte Informatii, Master Count Services


View Comments (9)

9 Comments

  1. inaina

    octombrie 30, 2011 at 4:42 pm

    pot folosi casa de marcat de pe o alta firma care a fost a mea?

  2. marius_toader

    octombrie 30, 2011 at 4:52 pm

    Fireste, dar trebuie sa ii stergi memoria veche si sa o fiscalizezi pe adresa noua.

  3. victor

    octombrie 1, 2012 at 6:49 am

    buna ziua, detin o casa de marcat Datecs DP-50D si este fiscalizata pentru neplatitor de TVA iar intre timp am devenit platitor. Cum trebuie sa procedez?

  4. Laurentiu Ianculescu

    octombrie 1, 2012 at 7:29 am

    Trebuie fiscalizata urgent, ca sa emiteti bonuri cu TVA.

  5. victor

    octombrie 1, 2012 at 8:33 am

    fiscalizarea memoriei sau trebuie sa ma duc si la finante cu ea?

  6. Laurentiu Ianculescu

    octombrie 1, 2012 at 11:23 am

    Pai daca o refiscalizati in platitoare de TVA, musai sa va duceti si la Finante. Faceti la fel ca prima data si aveti grija sa nu fie o diferenta de timp mare, pentru ca Fiscul va poate recalcula absolut totul. Pentru ei, de cand sunteti platitor de TVA, bonurile au TVA… asta inseamna ca ati incasat TVA fara sa-l delarati si fara sa-l platiti… cu urmarile de rigoare…

  7. victor

    octombrie 1, 2012 at 12:31 pm

    Multumesc frumos

  8. Dragusin Cornel

    noiembrie 28, 2012 at 8:07 pm

    daca o firma are 2 asociati si sediul firmei este in sectorul 6 cu primul asociat 5% din firma iar al doilea asociat cu 95% care locuieste in sectorul 5 .. la ce sector se face fiscalizarea ?..fiind o firma de taxi trebuie sa scoata casa de marcat bon si pe primul asociat si pe al doilea.

  9. Laurentiu Ianculescu

    noiembrie 29, 2012 at 6:58 am

    Dovada fiscalizarii o veti depune la Administratia de care apartine firma. Nu are legatura cu cei 2 asociati. Vedeti in ce sector este sediul firmei si acolo depuneti fiscalizarea. Inainte de asta, faceti fiscalizarea in Gerotta si vedeti ca aveti un intreg dosar de depus si un termen foarte strans de dus dovada la Administratie.

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


+ 8 = 11

Poți folosi aceste etichete și atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Cum sa fac?

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97 - Alte Informatii, Master Count Services

More in Cum sa fac?

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact