Cum sa fac?

Cum obtii adeverinta de sediu social de la Administratia Financiara

Cum obtii adeverinta de sediu social de la Administratia Financiara
Laurentiu Ianculescu

Daca vrei sa-ti faci firma ai nevoie de sediu social. Ca sa poti sa declari un anumit spatiu la Registrul Comertului ca si sediu social, iti trebuie adeverinta de la Administratia Financiara de care apartine imobilul respectiv. Pentru a obtine adeverinta trebuie sa depui un mic dosar care sa contina:

 

-cererea in dublu exemplar, din care unul va ramane la tine, cu viza administratiei – model de cerere sediu social; poti descarca cererea aici

 

-contract de inchiriere sau de comodat pentru spatiul respectiv, unde specificat exact care parte din imobil este declarat sediu (sau se da tot).

 

Un model de contract de comodat aveti aici.

 

Atentie, daca in contractul de proprietate (sau in alt tip de contract care da dreptul unor persoane sa puna la dispozitia ta un imobil / casa / apartament sunt mai multi proprietari, chiriasi, locatori etc, pe contractul de comodat trebuie sa apara datele tuturor acestora si semnaturile.

 

 

Exemplul 1.

 

Sa zicem ca inchiriati direct de la proprietar si ca acesta este casatorit iar apartamentul apartine ambilor soti. Pe contractul de comodat aveti nevoie de datele de identificare ale ambilor soti si de semnaturile lor. La dosar puneti copie si de pe contractul de proprietate si obligatoriu schita imobilului cu delimitarea spatiului.

 

 

Exemplul 2.

 

Sa zicem ca proprietarii sunt 3 persoane si ei incheie cu o terta persoana un contract de locatie in care permit acestei persoane sa inchirieze spatiul pentru alte persoane pe o anumita durata de timp. Pe contractul de comodat aveti nevoie DOAR de semnatura acelei terte persoane, DAR la dosar trebuie sa puneti:

 

a. contractul de locatie, prin care persoana primeste dreptul de la cei trei proprietari (copie).

 

b. contractul de proprietate (copie) in care apar proprietarii de drept (cei 3).

 

c. copie de pe actul de identitate al persoanei terte (al ultimei persoane care are drept sa va inchirieze spatiul – sau sa vi-l puna la dispozitie)

 

Daca in locul unei persoane fizice este o persoana juridica cea care primeste dreptul de subinchiriere, veti pune copie de pe CUI in loc de CI al persoanei terte.

 


 

Exemplul 3.

 

Daca o persoana este proprietara si inchiriaza altei persoane si asta inchiriaza alteia si asa mai departe, pe contractul vostru de comodat trebuie sa semneze ultima persoana care dobandeste drept de subinchiriere (sau daca sunt mai multe, TOATE persoanele, iar daca este firma administratorul firmei), iar la dosar trebuie sa adaugati copii de pe TOATE contractele de inchiriere / subinchiriere din care sa reiasa dreptul fiecaruia de a inchiria mai departe imobilul si durata pe care au acest drept.

 

 

-mai aveti nevoie de copie de pe cartea voastra de identitate;

 

-procura sau imputernicire ca puteti depune la administratie dosarul de sediu (daca firma este a voastra, nu va mai trebuie procura);

 

-act constitutiv din care sa reiasa denumirea societatii, spatiul, asociatii, administratorii, durata societatii. Actul contitutiv trebuie semnat de toti asociatii si sa aibe data!

 

Model de act constitutiv pentru asociat unic gasiti aici

 

Model pentru act constitutiv cu 2 asociati gasiti aici

 

 

Atentie, Actul Constitutiv se va semna pe fiecare pagina, lucru pe care il recomand pentru absolut orice tip de contract pe care il veti incheia;

 

-mai aveti nevoie de 2 timbre fiscale de cate 2 lei (puteti lua 4 de 1 leu sau 8 de 50 de bani, dar sa insumeze 4 lei impreuna si sa se poata diviza perfect cu 2);

 

Dupa 5 zile, teoretic puteti ridica adeverinta de sediu si certificatul care atesta ca acolo puteti avea sediu social. Adeverinta este valabila 30 de zile, asa ca daca expira pana o depuneti la Registru, trebuie sa scoateti alta.

 

Procedura se face si cand societatea isi schimba sediul social.

 

Atentie, daca firma este constituita si doar isi schimba sediul, sa aveti la voi stampila.

 

La data de 17.08.2013, adeverinta se obtinea de catre Registrul Comertului, nu mai era nevoie procedura prezentata anterior.

Cititori :19474
Laurentiu Ianculescu Laurentiu Ianculescu (1075 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services


View Comments (2)

2 Comments

  1. Pingback: Cine conduce o firma: asociatul sau administratorul

  2. Pingback: Cum se deschide un CMI (Cabinet de Medicina Individual) (I)

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Cum sa fac?
Laurentiu Ianculescu

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services

More in Cum sa fac?

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact