Declaratie de inactivitate


declaratie de inactivitateTine loc de bilant anual si poate fi depusa sub semnatura administratorului societatii. Doar ca, din punct de vedere fiscal, inactivitatea este continua, de la inceputul firmei.

Cine are voie sa depuna declaratia de inactivitate

Toate firmele care de la infiintare nu au desfasurat nici un fel de activitate. Daca firma desfasoara activitate, ea va depune bilant. Este valabil si pentru firmele care, sa zicem, in primul an au avut activitate. Ele vor depune obligatoriu bilant. Apoi, daca in anii urmatori, acele firme nu mai desfasoara activitate de nici un fel, ele sunt obligate sa depuna tot bilant, pe zero.

Cum spuneam, declaratia de inactivitate presupune ca firma nu a avut niciodata activitate de la infiintarea sa. Nu faceti greseala ca in anul activ sa depuneti bilant si in anii in care voi credeti ca nu ati avut activitate sa depuneti declaratia de inactivitate, pentru ca se va considera ca nu ati depus bilantul.

Avantajul declaratiei de inactivitate este ca nu necesita cunostinte economice sau juridice si nu este nevoie de semnatura unui expert contabil pe ea, fiind suficienta semnatura administratorului.

 


Un model de declaratie de inactivitate puteti descarca aici.

 

Expert Contabil

 

Ianculescu Laurentiu Adrian

 

Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania

 

07 27 57 17 97

Cititori :9439
Laurentiu Ianculescu (851 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97 - Alte Informatii, Master Count Services


Impartaseste cu prietenii

Speram sa va ajute informatiile noastre. Daca observati o greseala sau doriti sa adaugati o continuare va rugam sa scrieti in sectiunea de comentarii.

4 Responses to “Declaratie de inactivitate”

  1. Aceasta declaratie de inactivitate este valabila si in cazul ONG-urilor?

    Multumesc :)

    • Laurentiu March 6, 2013

      E valabil pentru orice persoana juridica obligata sa intocmeasca bilant contabil si care nu a avut niciodata activitate de la inceput pana in momentul prezent.

  2. Victor Onofrei August 28, 2014

    Multumesc frumos pentru informații. Am doua întrebări care intra putin mai in detaliu in aceasta chestiune.

    1. Am fost informat gresit de un contabil ca trebuie sa depun bilant chiar daca eu, de fapt, îndeplinesc criteriile pentru declaratie de inactivitate. Am facut bilantul, l-am plătit iar contabilul mi-a facut factura. Apoi, am facut research pe cont propriu si n-am mai depus bilantul, ci declaratia. Întrebarea este: trebuie sa inregistrez acea factura undeva? Daca da, unde?
    2. Am inteles ca am nevoie de registru jurnal si de registru inventar. Nu am obiecte de inventar, deci bănuiesc ca in ultimul registru nu voi completa nimic. In registrul inventar ce anume trebuie sa inregistrez (oare factura de la contabil)?

    O zi placuta,
    Victor.

  3. Pentru un SRL-D care nu a avut niciodata activitate este suficient daca depun anual o declaratie de inactivitate la administratia financiara?

    Este necesar sa mai depun si alte declaratii?

    Multumesc

Leave a Reply


8 + 7 =

Read previous post:
334225_press_conference
Cesiune parti sociale (II)

continuare de aici   Dupa ce ati facut operatia de majorare de capital, care dureaza maxim 5 zile lucratoare, veti...

Close