Cum sa fac?

Reluare activitate dupa suspendare

Reluare activitate dupa suspendare
Laurentiu Ianculescu

reluare activitateCa si suspendarea activitatii, reluarea activitatii la un moment dat presupune inregistrarea dosarului de reluare la Registrul Comertului si comunicarea reluarii de activitate catre Administratia Financiara, in scris. Nu va luati dupa faptul ca Registrul ar trebui sa comunice direct Administratiei. Faceti hartia ca nu dureaza cine stie cat, prin care voi, in calitate de administrator al societatii X, cu sediul social… (si dati toate datele societatii care apar in Certificatul de Inregistrare), comunicati Administratiei Financiare ca incepand cu data de___ societatea mentionata si-a reluat activitatea. Anexati copie de pe mentiunea de la Registrul Comertului ca ati reluat activitatea si depuneti la Registratura Administratiei: 1 exemplar la ei si unul, stampilat, la voi.

Ce trebuie sa contina dosarul pentru Registrul Comertului:

1. Cerere de inregistrare (original) – 2 exemplare – aceeasi ca aici.

2. Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor/actionarilor/ sau decizia asociatului unic privind reluarea activitatii – 2 exemplare, un original si o copie. Daca firma are un singur asociat (asociat unic), atunci in loc de hotarare AGA vom avea Decizie a asociatului unic. Hotararea AGA (sau decizia) o veti face conform indicatiilor de aici, dar in loc de “suspendare …” o sa puneti “reluarea activitatii incepand cu data de…”

Bineinteles, atat Hotararea AGA cat si Decizia asociatului unic vor fi insotite de ANEXE si de contoarele de rigoare. Mod de completare ANEXE si contor, gasiti aici.

3. Declaratia privind desfasurarea sau nedesfasurarea activitatii la sediul social. Aveti grija ca sunt 3 tipuri de declaratii foarte asemanatoare. Le gasiti pe toate pe site-ul www.onrc.ro, la Formulare, apoi inregistrari persoane juridice. Incercati sa vedeti in care din cele 3 categorii va incadrati. Daca nu va lamuriti aveti 2 solutii: fie le completati pe toate 3 ca sa scapati de o grija fie cand mergeti la Registrul Comertului intrebati la Informare Initiala care model de declaratie va trebuie si il completati pe loc, in cateva minute, pana va vine randul sa depuneti dosarul.

4. Certificatul constatator emis in baza declaratiei – tip depusa la suspendarea activitatii (acest certificat vi se da o data cu mentiunea de suspendare, cand ridicati actele)

5. Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);


6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:

– taxe de registru;

– tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

7. Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea. Adica se trece pe ele “conform cu originalul”, numele in clar, prenumele si semnatura persoanei abilitate.

8. In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, se depun in original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public; in cazul in care aceste acte sunt acte oficiale, astfel cum sunt definite de Conventia cu privire la suprimarea cerintei legalizarii actelor oficiale straine, adoptata la Haga la 5 octombrie 1961, acestea trebuie prezentate in forma apostilata pentru statele care au semnat sau aderat la aceasta conventie, respectiv in forma supralegalizata de celelalte state. Supralegalizarea sau apostilarea documentelor nu se aplica pentru documentele intocmite in statele cu care Romania are incheiate conventii/tratate/acorduri care prevad scutirea de supralegalizare.

9. Dosar, stampila, carte de identitate in original.

 

Daca firma a fost platitoare de TVA inainte de suspendare, asigurati-va ca dupa reluarea activitatii codul de TVA mai este valabil. Mergeti pentru asta la Administratia Financiara de care apartineti si depuneti o instiintare de reluare a activitatii (la registratura), la care anexati copie de pe mentiunea de la Registrul Comertului privind reluarea activitatii.

Laurentiu Ianculescu Laurentiu Ianculescu (1077 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services


Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Cum sa fac?
Laurentiu Ianculescu

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services

More in Cum sa fac?

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact