Declaratii

Capitalizarea cheltuielilor cu amenajarea spatiului de desfasurare a activitatii unei companii

Capitalizarea cheltuielilor cu amenajarea spatiului de desfasurare a activitatii unei companii
Ionut Bratanov

lucratoriCe e spatiul de desfasurare a activitatii?

Este locatia in care o companie isi desfasoara activitatea, care poate fi diferita de sediul social, si care este dat in folosinta companiei pe baza unui contract de inchiriere, de comodat…etc.

In cazul in care respectivul spatiu nu este al unui client la domiciliul caruia firma presteaza serviciile, atunci compania ar trebui sa-si inregistreze respectiva locatie ca un punct de lucru pentru desfasurarea activitatii.

Ce presupune declararea unui punct de lucru?

Este operatia de inregistrare oficiala a locatiei in care o companie isi desfasoara activitatea, si aceasta se face la Oficiul Registrului Comertului de care apartine respectiva companie, apoi la ANAF-ul de care apartine firma.

Actele necesare la declararea initiala la Registrul Comertului sunt:

  • -Hotararea AGA/decizia asociatului unic, prin care se hotaraste deschiderea unui punct de lucru,
  • -cerer tip de la ORC completata,
  • -dovada de sediu, contract de inchiriere/comodat/proprietate, in copie,
  • -acordul vecinilor direct afectati de activitatile desfasurate in piunctul de lucru nou deschis,
  • -taxa judiciara de timbru si timbru judiciar , ce se achita la sediu ORC.

Dupa aceea se declara si la ANAF pe baza unui formular standard de declarare a punctelor de lucru.

Cum pot capitaliza cheltuielile de amenajare?

Operatia de capitalizare a anumitor cheltuieli presupune trecerea acestora pe investitii, adica respectivele sume nu se deduc imediat din venitul realizat, ci se deduc pe o perioada mai indelungata(durata de amortizare).


Perioada de amortizare a acestor cheltuieli de amenajare sau refacere spatiu de lucru, de intretinere…etc, se poate identifica consultand contractul de inchiriere. Pentru a afla durata de amotizare in luni a respectivelor cheltuieli, se identifica numarul lunilor ramase pana la incheierea contractului, si anume, daca contractul de inchiriere este de 3 ani, adica 36 de luni, si pana la finalizarea acestuia mai sunt 32 de luni, atunci durata de amotizare va fi de 32 de luni, adica ultima rata de amortizare sa fie in ultima luna de inchiriere.

Pentru mai multe informatii sau nelamuriri, nu ezitati sa ma contactati.

 

Ionut Bratanov, 0726.676.235

Contabil independent

bratanov_ion@yahoo.com

http://conta-fiscal.ro/

 

 

 

Cititori :2671
Ionut Bratanov Ionut Bratanov (104 Posts)

Contabil Independent


Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Declaratii
Ionut Bratanov

Contabil Independent

More in Declaratii

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact