Diverse

Noul Cod al Muncii 2015 – seminar de informare

Noul Cod al Muncii 2015 – seminar de informare
Maria Mihaela Benki

noul cod al munciiVineri, 13 martie 2015, World Trade Institute Bucharest organizeaza un seminar privind Noul Cod al Muncii, prezentat de doamna Gabriela RADU, Inspector de stat – Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale.

Seminarul este unul de informare a agentilor economici prin care acestia beneficiaza de informatie la zi, completa si din cea mai autorizata sursa – MINISTERUL MUNCII.

In cadrul acestui seminar interactiv, se vor prezenta si interpreta noutatile legislative si normele metodologice de aplicare a reglementarilor in domeniul legislatiei muncii, aspecte care tin de evaluarea personalului, dar si aspecte legate de securitatea si sanatatea in munca. Fiecare caz in parte va fi tratat cu maxima responsabilitate de catre lectorii prezenti in cadrul acestui seminar.

PARTEA I – Evaluarea personalului

  • Scopul evaluarii personalului;
  • Domeniul de aplicare si caracteristicile evaluarii performantelor angajatilor;
  • Etapele evaluarii performantelor angajatilor;

Pregatirea evaluarii si etapele acesteia:

  • Definirea obiectivelor alese;
  • Alegerea criteriilor de evaluare;
  • Alegerea metodei de evaluare si a periodicitatii;
  • Cine poate face evaluarea?;
  • Prelucrarea si comunicarea evaluarii;
  • Responsabilitati;
  • Evidenta inregistrarii;

Discutii libere si spete ridicate de catre participanti care vor primi un raspuns avizat!

PARTEA II – Legislatia Muncii & Revisal

  • Noul Cod al Muncii – valabil de la 25 ianuarie 2015 – Principalele modificari
  • Codul muncii – actul normativ care reglementeaza contractul individual de munca de la incheiere pana la incetare (Domeniul de aplicare, Principii);
  • Contractul individual de munca – Definitie, Principii general valabile la incheierea contractului individual de munca;
  • Incheierea contractului individual de munca (Contractul individual de munca pe durata determinata, Contractul individual de munca cu timp partial, Munca la domiciliu, Contracte speciale de formare profesionala);
  • Executarea contractului individual de munca: Drepturi si obligatii ce revin salariatului, Drepturi si obligatii ce revin angajatorului;
  • Modificarea contractului individual de munca;
  • Suspendarea contractului individual de munca;
  • Incetarea contractului individual de munca;
  • Regulamentul intern;
  • Raspunderea juridica;
  • Raspunderea disciplinara;
  • Raspunderea patrimoniala;
  • Raspunderea contraventionala;
  • Raspunderea penala.

Registrul General de Evidenta al Salariatilor Reglementat prin HG 1105/2011

Inregistrarea sporurilor procentual sau valoric (cuantum) • Posibilitatea suspendarii unui contract individual de munca pe durata de 1 zi • Actualizarea modelului pentru inregistrarea si transmiterea salariatilor cetateni straini • Posibilitatea inregistrarii contractelor de munca temporara cu durata nedeterminata • Actualizarea nomenclatorului privind temeiurile de incetare/suspendare ale CIM.

Utilizarea programului informatic REVISAL, probleme de interpretare si solutii practice de rezolvare a acestora


Contractele colective de munca – negociere — Legea Dialogului Social

Partile si reprezentarea acestora la negocierea colectiva (sectorul public si sectorul bugetar)• Incheierea contractelor colective de munca • Conflictele colective de munca si concilierea acestora • Greva • Conflictele individuale de munca.

Discutii libere si spete ridicate de catre participanti care vor primi un raspuns avizat!

PARTEA III – Sanatate si Securitate in Munca

  • Modificari Legislative Importante cu Privire la Comitetul de Securitate si Sanatate si alte Probleme in Domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca – HG 955/2010

Modalitati de intarire a capacitatii de organizare si functionare a Comitetului de securitate si sanatate • Obligatie constituire / Atributii specifice

  • Sistemul Legislativ in Domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca – Legea Securitatii si Sanatatii in Munca nr. 319/2006 si Normele Metodologice de Aplicare a Acesteia Aprobate prin HG 1425/2006 – Legislatia Adaptata Specificului Activitatii
  • Criterii generale pentru Evaluarea Riscurilor;
  • Elementele sistemului de munca, factori de risc, de accidentare si imbolnavire profesionala;
  • Prevenirea riscurilor de accidentare si/sau imbolnavire profesionala;
  • Ghid de evaluarea factorilor de risc de accidentare si imbolnavire profesionala – obigativitate cuprinza in Legea 319/2006;
  • Organizarea Activitatii de Prevenire si Protectie si Actiuni in Caz de Urgenta;
  • Organizarea activitatii de prevenire si protective la nivelul angajatorilor;
  • Parteneri externi ai angajatorului in activitatea de prevenire si protective;
  • Planuri de urgent si de evacuare;
  • Elaborarea Documentatiilor Necesare Desfasurarii Activitatii de Prevenire si Protectie;
  • Programul de masuri, instructiunile proprii de securitate a muncii, tematicile de instruire;
  • Fisele de instruire individuala privind securitatea si sanatatea in munca ;
  • Fisa de instruire colectiva, planul de prevenire si protectie;
  • Evidente si Raportari in Domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca;
  • Notiuni Privind Managementul Performant al Securitatii si Sanatatii in Munca:
  • sisteme integrate
  • Auditarea de Securitate si Sanatate in Munca

Mai multe detalii gasiti pe www.wtib.ro

Inscrieri:     Fax: (021) 319 12 96 / Email: wtib@wtib.ro / Tel: (021) 202 44 09/

Persoana de contact:  Silvan CONSTANTIN, 0724 413 568

 

 

Cititori :3037
Maria Mihaela Benki Maria Mihaela Benki (112 Posts)

Economist


Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Diverse

More in Diverse

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact