Intrebari

Contabilitate comert electronic

Contabilitate comert electronic
Laurentiu Ianculescu

contabilitate PetShopContabilitate pentru un PetShop

Mi-am infiintat de curand un PFA platitor de TVA cu codul CAEN 4791 pt. activitatea de comert electronic. Magazinul va fi un petshop online iar activitatea consta in cumpararea marfurilor de la furnizori si vanzarea catre clienti. Transportul marfurilor la clienti va fi asigurat de o firma de curierat. Clientii vor fi atat firme cat si persoane fizice. Activitatea se va desfasura intr-un apartament de bloc avand incheiat cu proprietarul un contract de comodat. Nu am cunostinte de contabilitate dar as dori sa imi tin singur contabilitatea. Problema este ca nu am gasit pe internet informatii suficient de complete. Din ceea ce am gasit am reusit sa inteleg urmatoarele:

  • -pot sa tin contabilitatea in partida simpla.
  • -registrele care trebuie sa le completez sunt: Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul inventar, Fisa (fisele) mijloacelor fixe, Jurnal de vanzari, Jurnal de cumparari;
  • -Declaratiile care trebuie sa le depun sunt: formularele 220, 200, 094, 300, 394, 392A, 600, fiecare la datele prevazute din lege.

 

Intrebarile mele sunt legate mai mult de completarea registrelor si ar fi urmatoarele:


  • 1.Registrele si formularele enumerate mai sus sunt corecte si complete?
  • 2.Care este diferenta dintre Registrul-jurnal de incasari si plati si Jurnalele de vanzari si cumparari?
  • 3.Facturile pe care le primesc de la furnizori si cele pe care le emit pt. clienti se inregistreaza in Registrul-jurnal de incasari si plati sau in Jurnalele de vanzari si cumparari?
  • 4.Pentru desfasurarea activitatii eu am nevoie doar de un calculator conectat la internet, de o imprimanta pt. printarea facturilor emise, 2 telefoane pt. a prelua si comenzi telefonice si consumabile (hartie imprimanta, tus pt. imprimanta, carton, leocoplast, cutter, etc. pt. ambalarea produselor plus alte mici consumabile care nu imi vin acum in minte). In conditiile in care calculatorul si imprimanta le am de cativa ani, deci sunt vechi si uzate iar unitatea de la PC nici macar nu e pe numele meu (e primita de la un prieten) este necesar sa trec aceste obiecte in Registrul inventar si in Fisa mijloacelor fixe? Daca da, cum calculez amortizarea lor? Dar consumabilele trebuie trecute in Registrul inventar? Ce alte lucruri ar trebui sa mai trec in Registrul inventar si Fisa mijloacelor fixe?
  • 5.In care registre trebuie sa inregistrez facturile de la internet, lumina, intretinere, benzina autoturism, etc. pentru a beneficia de decontarea TVA aferenta acestor cheltuieli?
  • 6.Trebuie sa depun si formularul 100?

Stiu ca sunt cam multe intrebari si ar mai fi daca as lua la puricat fiecare detaliu. Poate aveti cumva o brosura sau un ghid despre contabilitatea care trebuie tinuta in cazul meu. Multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.

Intrebare adresata de Nicolae Cristian pentru cititorii www.faracontabilitate.ro

 

Cititori :5673
Laurentiu Ianculescu Laurentiu Ianculescu (1055 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services


View Comments (1)

1 Comment

  1. Em

    noiembrie 20, 2014 at 2:47 pm

    Si eu caut raspunsul asta de ceva vreme ….

    Care este mai exact cursul inregistrarii unei comenzi (atat de la furnizor catre mine cat si de la mine catre client firma/persoana fizica)?

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Intrebari
Laurentiu Ianculescu

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services

More in Intrebari

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact