Oameni de succes

Cannes Lions, motorul trend-urilor

Cannes Lions, motorul trend-urilor
Laurentiu Ianculescu

Interviu cu Dragos Grigoriu, Presedinte TEMPO AdvertisingCannes Lions 2007 441__Dragos Grigoriu

 Este al doilea interviu pe care il realizez cu Dragos Grigoriu la Cannes, tot pe terasa hotelului Carlton, simbolul unui anumit life-style de pe Riviera Franceza, la doi ani diferenta de primul. Ca si acum 2 ani, Dragos a decis sa aduca mai multi tineri la Cannes, de data asta nu angajati ai Tempo, ci sponsorizand 15 studenti cu potential, care au trecut anterior printr-un serios proces de training si selectie, condus de Teodora Migdalovici, reprezentanta Cannes Lions in Romania. Am avut astfel prilejul sa discutam din nou despre seminariile si studiile de caz prezentate in cadrul festivalului si sa constat ca Dragos Grigoriu gaseste si o valenta pozitiva pentru mult hulita capra a vecinului, de care romanul este preocupat cu patos national.

Sa vorbim putin despre ce inseamna proiectul „15 for Cannes”, care inteleg ca este o premiera chiar si pentru Cannes Lions. Ce anume te-a convins sa te implici in proiectul acesta si ce inseamna de fapt „15 for Cannes”, atat ca proiect cat si ca implicare a ta in acesta?

A fost extrem de usor sa iau decizia. De fapt, cred ca in 30 de secunde dupa ce am primit e-mail-ul prin care echipa Teodorei solicita sprijin, i-am si sunat inapoi si le-am spus ca pot sa conteze pe mine; practic, n-a fost o decizie deloc grea. M-a convins si ma convinge orice lucru legat de festivalul acesta, si tu stii bine – am mai avut o discutie acum 2 ani – si trebuie sa admit ca tot ce e legat de Teodora si de munca ei in legatura cu festivalul, din nou, ma convinge. Acestea sunt lucruri exterioare de agentie, dar sigur ca sunt si alte motive, despre care putem sa vorbim acum. Am inceput un „silent revolution”, ne-am spus noi, pentru ca se vrea o revolutie a cunoasterii, a invatarii.

Asta in contextul in care Cannes Lions este in primul rand un „learning experience” – de fapt, asa il pozitioneaza si organizatorii.

Exact. Dar Cannes e o etapa in aceasta revolutie tacuta, pe care noi ne-am propus-o ca si agentie. E un proces de a invata si de a aplica, in contextul in care toata lumea vrea sa viseze cu ochii deschisi, intr-un zgomot cat mai mare.

Ca si filozofie, pari sa fii cumva la antipodul demersului general al pietei de publicitate, care este foarte vocala. Cativa ani de zile ai fost foarte low profile in discursul public.

Da, din decenta, pentru ca agentia, sa spunem ca e in acest proces de reinventare, si sigur ca mai sunt niste lucruri pe ici pe colo, pe care putem sa le spunem, dar, in mod evident, imi doresc un progres si imi doresc o accelerare mai rapida. Si atunci, din decenta, nu pot sa ies sa vorbesc doar de dragul de a ma auzi.

Pe de alta parte, nu esti prea pretentios fata de propria agentie? S-ar putea sa fii mai catolic decat Papa, ducand la extrem unele lucruri…

O iau ca pe un compliment, si in egala masura, si ca pe o tara, pentru ca nu vad nimic rau in a fi pretentios. Poate e ceva rau in a fi excesiv de pretentios, dar asta e zodia mea, eu sunt Fecioara, si se pare ca trebuie sa fim foarte atenti la detalii si nu prea reusesc sa lucrez cu jumatati de masura – zona gri nu prea mi-e familiara. Noi suntem „sau/ sau”, asa sunt eu, imi asum vina asta.

Tempo a „achizitionat”, relativ recent, un director de creatie strain. Este si acest element parte din revolutia pe care ti-ai propus s-o faci, sau este o coincidenta faptul ca nu e de origine romana?

Am mai avut un director de creatie strain anul trecut, pentru o perioada relativ foarte scurta; din pacate, n-a fost alegerea potrivita. Miguel e la noi de 2 luni si imbratiseaza filozofia pe care i-am prezentat-o si imi doresc foarte mult sa poata sa si sustina viteza cu care eu imi doresc sa ma misc.

In orice caz, este un pas necesar, ca o infuzie de abordare diferita, versus rotirea acelorasi cativa oameni din industrie de la o agentie la alta, care, evident, nu pot veni cu altceva decat ceea ce deja exista pe piata.

Ai sesizat, intr-un fel, corect. Asta nu inseamna ca nu-i respect pe oamenii din piata, dimpotriva, am admiratie pentru lucrurile bune pe care le fac. Insa eu simt ca trebuie sa ne rupem putin de trecut si de fiecare data cand vin la Cannes imi dau seama ca intre modelul de agentie quasi-prezent in Romania si intre ceea ce se vorbeste aici e o diferenta de 20 de ani. Si-atunci, in loc sa perfectionez un model vechi, incerc sa invat si sa gasim un model care atat sa anticipeze viitorul, dar sa fie si functional in piata, o piata care nu este atat de sofisticata cum este piata americana, de exemplu – ai fost si tu martor la multe discutii care vin in special din zona Statelor Unite, de redefinire a modelului agentiei.

S-a vorbit foarte mult anul acesta la Cannes si despre media ca izvor de creativitate, mai ales prin amploarea pe care o iau mediile electronice, in special acele platforme de internet in care exista foarte mult content generat de user, avand si un trafic foarte mare. Chiar si lucrurile acestea sunt foarte departe de Romania, nu stiu in ce masura agentiile pot sa foloseasca la ora asta in Romania instrumentele pe care le folosesc in Occident agentiile care pot lucra curent cu astfel de platforme.

Nu vad de ce n-ar putea sa foloseasca si agentiile din Romania astfel de instrumente. Avem absolut totul la dispozitie, mai putin, cred eu, stiinta de a face, si infrastructura, ca agentie, astfel incat sa poti sa gandesti digital. Deocamdata piata din Romania este o piata condusa de clienti, nu de agentii. Este o piata facila, o piata a televiziunii, si cu ce buget ne mai ramane de la televiziune, mai vedem ce mai putem sa mai facem. Nu vorbesc de exceptii, ca sunt ici si colo niste eforturi, dar vorbesc de o regula generala. Si-aici, intr-adevar, nu observ o tendinta de imbunatatire sau de schimbare – e aceeasi tendinta. Si probabil vom fi fortati de imprejurari, la un moment dat, cand vom realiza ca tinerii nu se mai gasesc nici in fata televizorului, tinerii nu mai citesc de mult ziare, si ca ii intereseaza un alt gen de interactiune cu mesajul – un mesaj care in loc sa le fie expus si transmis catre ei, mai degraba sa fie facut pentru ei invitativ, as putea spune, ca sa-i indemne la implicare. Chiar vorbind cu studentii, cu cei 15 care au venit aici, imi spuneau: „Uite, noi am mai citit, si cuvantul acesta „engagement” este un cuvant pe care noi l-am mai auzit si anul trecut, si l-am auzit si-aici”, adica nu este neaparat ceva nou. Eu aud cuvantul acesta de 7 ani, in fiecare an. Si-l vom mai auzi de-acum inainte nu stiu cati ani, pentru ca acesta este cuvantul generatiei de publicitate in care traim, suntem in mijlocul trendului. Trendul este engagement; or, sunt atat de multe clopote de alarma care spun „Faceti ceva care sa implice consumatorul, sa-l capteze asa cum este el invatat de la internet”. La un moment dat, poate o sa reusim si noi in Romania sa ne trezim.

A fost un studiu caz poate mai putin cunoscut in Romania, in mediul larg, cel prezentat de Nike: colaborarea dintre Nike si iPod, niciunul dintre cei doi n-ar fi avut in mod necesar nevoie sa creeze un produs mixt, dar numai prin aceasta colaborare au gasit o formula prin care sa implice foarte activ consumatorul.

Exact. Si pana la urma intrebarea este: „Nike+” este un produs sau e o forma de comunicare? Adica juxtapunerea, combinarea dintre cele doua marci, dintre valorile lor, plus ceea ce a rezultat, este o forma extraordinara de comunicare, mai presus de un produs, este deja un brand in sine obtinut din contopirea celor doua valori, fara a fi neaparat explicitat in beneficiul unuia sau al celuilalt.

Si care creeaza o comunitate ce amplifica foarte mult legatura cu fiecare dintre cele doua brand-uri.

Nu numai. Eu folosesc produsul si chiar acum doua zile am fost total surprins ca am downloadat ultima versiune de soft si dupa ce am terminat antrenamentul am auzit o voce in casti care mi-a spus: „Felicitari, tocmai ti-ai depasit recordul personal de distanta. Sunt Lance Armstrong si te felicit”. Am ramas surprins si asta inseamna engagement – mi-a provocat o emotie, m-a implicat, am ascultat, mi-a creat o legatura mai puternica cu produsul acesta. E un semn ca evolueaza, ca e facut pentru noi consumatorii si stiu ca, pentru cineva care a alergat 30 de minute, acea recunoastere de la sfarsit e ca o medalie, si te stimuleaza, este extraordinar. Ei si aplica lucrurile acestea. Noi suntem in postura in care deocamdata sa le admiram si sper sa putem si sa ne apropiem de aceasta abordare. De fapt, eu cred ca Romania peste trei ani de zile va lua lejer, in fiecare an, 5-10 Lei la Cannes.

Ce a facut acest declic, anul acesta, cand am luat primele 2 premii? Si pe ce te bazezi in prognozele bune pentru anii viitori?

Vreau sa-l felicit pe Felix pentru bronzul de la Presa, si nu e deloc usor sa castigi Presa la Cannes; daca ar fi inscris lucrarea la „Best use of Media” cred ca ar fi putut sa mai aiba pretentia la ceva. Il felicit si pentru nominalizarea de la TV, fiindca si nominalizarea e un lucru foarte bun. De asemenea, premiul obtinut de Starcom – argint, la Media – e un lucru foarte bun. Asta este prima chestiune care ma face sa spun ca Romania va fi aici. Treaba asta romaneasca… cineva a castigat si acum sigur o sa-si doreasca toti, si o sa-si puna pe agenda Cannes-ul si cred ca e foarte bine sa faca asa.

De altfel, este in primul rand un declic mental al nostru ca industrie probabil, ceva similar se intampla in sport. Bunaoara se considera, prin studii si argumente stiintifice, ca este imposibil pentru o persoana sa sara o anumita inaltime. Odata ce a sarit cineva, imediat…

…imediat inseamna ca e posibil si inseamna ca poti sari. Da, e pe acelasi principiu. Revenind la „15 pentru Cannes”, noi am sprijinit 15 studenti dintr-o generatie – ei sunt studenti acum, nu sunt angajati nici la Tempo, nici in alta parte – si am vrut sa dau un semnal catre toata industria, pentru a sprijini niste tineri care vrem sa se formeze bine de la inceput. In mod cert, nu sunt adeptul parintelui realizat care-si chinuieste copilul sa treaca prin aceleasi cazne prin care a trecut el ca sa castige 100 de dolari. Daca noi, generatia celor care conduc agentii astazi – am invatat intr-un fel despre care nu pot sa spun ca a fost cel optim, cred ca e cumva datoria noastra profesionala si morala sa crestem diferit generatia tanara. Pe filosofia asta ne bazam atunci cand am lansat silent revolution: a pregati o noua generatie pe alte baze, a da acces la schimb de experienta teoretica si practica de nivel mondial. Astazi Tempo poate sa faca lucrul asta – am posibilitatea de a trimite oameni in noua tari, in agentii de prim rang, atat independente, cat si afiliate, pentru ca oamenii acestia sa invete.

De altfel, tu ai un talent deosebit – pentru cine are ochi sa te urmareasca – in a relationa cu oameni importanti din tot felul de medii, fie ca sunt agentii de publicitate, fie ca sunt jucatori importanti din media, din entertainement, din marketing. Ai o usurinta in a reusi sa construiesti relatii…

Trebuie sa fiu si eu bun la ceva…


…asta pe langa faptul ca urmezi probabil cel mai provocator MBA pentru industria de publicitate, creat de Michael Conrad, un om care e o legenda a publicitatii, MBA in care predau nume foarte grele.

Tocmai i-am rugat sa schimbe titulatura de MBA, sa nu mai foloseasca titulatura asta – e o discutie a mea cu ei si pana la urma nu stiu daca o sa castig, dar eu imi mentin punctul de vedere. Intr-adevar, cred ca e cel mai avansat program in Creative Leadership. Se desfasoara pe o perioada de 18 luni, in 6 module de cate doua saptamani.

Stiu ca se preda in SUA, in Japonia…

Am fost la Londra, de curand. E o combinatie extrem de utila intre partea academica, cu profesori de la unele dintre cele mai prestigioase universitati sau scoli de management din lume – cum ar fi Kellogg din Chicago – si practicieni, directori de creatie de la cele mai renumite agentii. E o experienta absolut unica si invit pe oricine lucreaza in industria asta sa se gandeasca daca nu ar face bine sa-l urmeze. Deocamdata suntem trei romani din… 12 sau 14 studenti, cati are programul. Suntem putini, oricum. Mai sunt si Zoltan Szigeti si Mihaela Nicola si trebuie sa spun ca programul, si pe mine, si pe ei ne-a ajutat enorm de mult sa ne rafinam experientele.

Prin urmare, ai inceput revolutia agentiei chiar cu tine, intr-un fel.

Cred ca asta e absolut obligatoriu. Nu e niciodata prea tarziu sa inveti. Am foarte multi prieteni care ma intreaba ce-mi trebuie acum o scoala care incepe duminica din 3 in 3 luni si dureaza 14 zile de la 8 la 8 seara, fara intrerupere. Cred ca-mi trebuie, pentru ca, cu cat trece timpul, cu atat imi dau seama ca stiu mai putine lucruri si de fiecare data cand intalnesti oameni cu experienta si cu pareri, cu concepte, cu substanta, de fiecare data ti se deschid noi orizonturi si iti dai seama ca mai ai foarte multe zone de explorat. Practic, pentru mine, scoala asta inseamna un fel de catalizator care imi accentueaza pofta de publicitate de cea mai inalta calitate.

Intorcandu-ne la Cannes, care ar fi 2-3 lucruri care ti-au atras in mod special atentia din ceea ce ai vazut pana acum, aici?

E prima data cand au fost cel putin doua seminarii care discuta foarte serios despre reinventarea agentiei de publicitate. Pana acum, la Cannes s-a vorbit despre „The digital tsunami”, s-a vorbit despre…

Spotul de 30 de secunde…

Apropo, cred ca e primul an in care nu se mai discuta despre moartea spotului de 30 de secunde… Insa observ ca e primul an cand se pune foarte concret tema noului model de agentie, pentru ca pana acum partea de interactivitate si partea de publicitate traditionala erau doua lucruri separate. Doi oameni lucrau in doua agentii separate si incercau cumva sa uneasca mesajele la mijloc. In mod evident astazi asistam la un proces de tranzitie in care lumea reala este de fapt lumea Internetului si lumea aceasta a mediei traditionale capata din ce in ce mai putina importanta. Consumatorii si-au schimbat modul de a interactiona cu mesajele si atunci automat noi, agentiile, trebuie sa reflectam foarte matur si sa vedem cum anume putem sa venim in sprijinul clientilor pentru a gasi cat mai usor consumatorii si pentru a vorbi pe noua lor limba. Cred ca suntem in plin proces de evolutie a unui nou limbaj de comunicare cu consumatorul, care cred eu, capata din ce in ce mai mult si aspecte fizice. Ca sa ma explic: pana acum stateai in fata unui televizor si urmareai linear si secvential un program, singura nonlinearitate era ca puteai comuta de pe un canal pe celalalt, dar interactiunea fizica cu mesajul nu exista. Astazi putem sa vedem – si chiar astazi am vazut, eram impreuna la seminar – un panou pe care iti pui amprenta degetului mare, porneste un cronometru si trebuie sa alergi cat mai repede la un distribuitor al un suc energizant, o bautura pentru sport, si sa-l atingi si sa-ti citeasca amprenta. In momentul in care iti recunostea amprenta, vede in cat timp ai parcurs distanta de la panou la distribuitor si daca timpul e bun primesti gratuit o bautura energizanta. Astfel de lucruri poate sunau a SF. Astazi, astfel de lucruri fac parte din viata noastra si vor face parte din ce in ce mai mult. Si aici vedem ca, pe langa un slogan scris undeva, exista aceasta interactiune fizica pe care o ai  cu brand-ul, aceasta interactiune care iti provoaca o experienta care te marcheaza. Sigur ca ideal este sa ai aceasta combinatie intre fizic si emotional, ca rezultatele sa fie cat mai bune. Acesta este un punct pe care l-am remarcat foarte ardent, in acest context: noul model al agentiei de publicitate.

Aici vine si avantajul unei agentii independente avand un owner care poate decide sa implementeze chiar si maine niste schimbari…

E o responsabilitate mare, pentru ca nu poti sa spui „de maine trebuie sa schimbam asta”. Schimbarea este un proces extrem de dificil, e un proces care trebuie sa implice mai multi agenti ai schimbarii. Or, cred ca tocmai din cauza asta in aceasta secunda noi punem accent pe invatare. Cum vad eu ca putem sa ne ajutam, este sa dau acces la cat mai multi oameni la a intelege incotro se indreapta industria, unde vrem sa fim, care ne e locul. Iar numai dupa aceea schimbarea vine intr-un mod natural, pentru ca nu poti sa faci lucruri pe care nu le intelegi. Din punctul meu de vedere o companie buna este o companie in care liderul nu sta in fruntea oamenilor, ci sta in mijlocul lor. Din cauza asta cred ca trebuie tinut foarte mult cont de faptul ca schimbarea pot s-o faca si oamenii, in momentul in care tu ii sprijini sa inteleaga incotro se poate merge. Frumusetea este ca optiunile sunt multiple, libertatea exista, e doar responsabilitatea deciziei si acestui pariu: “Care este formula castigatoare?”.

Faptul ca exista o poarta deschisa in Cannes pentru romani, inclusiv din punctul de vedere al premiilor, vine intr-un moment oportun, in contextul in care singurul festival din Romania a avut o evolutie descrescatoare si pare ca anul acesta si-a atins apogeul in felul dezamagitor in care s-au intamplat lucrurile. Se poate substitui o competitie internationala uneia locale? Sau ar fi nevoie de un festival privat si in Romania, in sensul in care-l vedem la Golden Drum sau la Cannes?

Nu pot sa-mi dau cu parerea despre festivalul local, pentru ca n-am mai fost acolo, cred ca am fost doar la primele doua sau trei editii. Cred pur si simplu ca un festival, oricum ar fi el, fie ca e facut de Asociatia Agentiilor de Publicitate sau ca e o initiativa privata, asa cum este Ad Print-ul, este totusi un produs comercial pana la urma si atata timp cat el se inscrie in parametrii unui produs comercial de calitate, cred ca atrage si participanti. Probabil ca – daca spui ca lucrurile nu sunt in regula – Ad’or sufera pe undeva. Te-as ruga sa recitesti interviul de acum doi ani (publicat pe IQads.ro, n.r.) in care cred ca am folosit cam aceleasi cuvinte despre Ad’or  si spuneam atunci, daca stau bine sa-mi amintesc, ca in mod cert acum publicitatea la noi e putin bolnava. Erau primele semne atunci, si din cauza asta am venit si am adus oamenii, cei 24 de colegi din Tempo, ca sa le pot arata si alta fata a publicitatii.

Eu vreau sa participam la Ad’or. Cred ca lucrurile se pot schimba, in masura in care sunt semnale ca exista oameni care vor sa joace corect. Poate eu sunt putin idealist, cred ca sunt, dar imi place lucrul aceasta. Noi vrem sa mergem la Ad’or. Cu Ad Print-ul am avut o problema care tinea foarte tare de organizare si le-am spus-o si sper sa putem sa mergem si acolo, pentru ca au rezolvat problema. Revenind la chestiunea Ad’or versus alte festivaluri, in mod cert astazi noi nu intram in competitie cu agentia de la coltul strazii. Astazi trebuie sa intri in competitie cu orice agentie din lume. Nu vad de ce sa te limitezi doar la agentia de pe strada cealalta. A-ti masura potentialul si a-ti masura priceperea din publicitate, trebuie s-o faci la cel mai inalt nivel intotdeauna.

Noi romanii avem aceasta tendinta de a ne minimiza si de a ne automutila. Cum avem putina inspiratie, ne-o taiem si ne punem pe noi la loc, in banca noastra in cei 45 de ani de comunism, in Miorita, in clientul care face nu stiu ce, in admiratia nemarginita fata de nu stiu ce alte reclame internationale, pe care noi nu putem sa le facem. Astazi aud multi tineri discutand cu multa admiratie de nu stiu ce buget de la o anumita reclama tv din strainatate. Cred ca este in ADN-ul nostru.

De ce nu vezi niste tineri sa discute cum am putea noi revolutiona folosirea interactivitatii?! Am putea sa ne „pierdem vremea” cu astfel de lucruri, in loc sa ne culturalizam foarte tare despre cat de frumoase sunt reclamele facute in alte tari, sa le stim pe de rost, sa ni le transmitem pe Internet si sa murim de admiratie! Haideti sa le facem si noi, pentru ca spun de cinci ani de zile ca e posibil sa castigam la Cannes. Trebuie doar sa ne concentram pe chestia asta si sa ne-o propunem ca agenda. Repet, e o carte foarte interesanta a lui Thomas Friedman – „The world is flat”. Acolo este foarte bine reprezentat conceptul asta de lipsa de granite si globalizare si folosirea mediilor digitale in societatea de astazi, pentru ca, practic, daca tu esti in SUA si suni sa-ti verifici contul tau de la Citi Bank, s-ar putea sa-ti raspunda cineva din India si sa-ti vorbeasca cu un perfect accent texan, iar tu sa nu stii. Si astazi lucrul acesta se intampla, lumea nu are granite. Cand te ridici in picioare poti sa-ti vezi direct competitorii, caci si ei sunt ridicati in picioare. Pamantul nu mai e rotund, e plat. Trebuie sa ne pregatim pentru chestia asta, nu mai avem unde sa ne ascundem, nu putem sa spunem: „Aici e granita noastra, noi suntem romani, suntem stigmatizati intre curbura Carpatilor…”. Nu, astazi orice student  cu 200 de euro se poate sui intr-un avion si sa vada Praga intr-un week-end. Nu mai e cum era acum cinci ani. Deci, oamenii acestia au un acces total diferit la societate decat l-am avut noi odata, la cozile de vize si la pretextele puerile pe care le inventam ca sa mai luam o viza sa mergem pana la Paris. Asta e bine, ca nu mai trebuie sa treaca prin toata aceasta tevatura. Noi ne-am luptat, am fost luptatori. Generatia asta de acum trebuie sa ia lucrurile de-a gata, si e datoria noastra sa le injectam cat mai multe cunostinte, sa le dam acces la ce e cel mai bun pentru ca doar asa putem sa acceleram ca tara asta a noastra sa aiba pozitia pe care noi o meritam.

Si chiar sa asteptam rezultate.

Si sa primim rezultate.

Sa nu ne mai multumim doar cu participarea.

Si rezultate vom primi. Sunt absolut convins. Teodora a facut o treaba extraordinara. Sunt 78 de delegati din Romania anul acesta. Foarte bine! Sunt convins ca la anul vor fi si mai multi si vor fi de trei ori mai multe lucrari si sunt convins ca la anul se pot lua peste 3 Lei.

Sa ajungem la anul si vom vedea daca ai avut sau nu dreptate.

Nu, nu vreau sa joc neaparat rolul de prezicatoare, dar, acum, ca s-a spart gheata, cred in puterea romanului de mobilizare si de a dovedi ca e mai bun decat vecinul, cred in „capra asta a vecinului”, care poate sa aiba si valente pozitive.

Interviu preluat din revista The Marketer

Foto: Costin Boerescu

 

Cititori :17184
Laurentiu Ianculescu Laurentiu Ianculescu (1054 Posts)

Expert Contabil – Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania – Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services


Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Oameni de succes
Laurentiu Ianculescu

Expert Contabil – Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania – Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services

More in Oameni de succes

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact