Stiri

Contribuabilii din 18 judete au acces la Spatiul Privat Virtual

Contribuabilii din 18 judete au acces la Spatiul Privat Virtual
Costin Pietraru

digital_dreams2Contribuabilii persoane fizice administraţi de către Direcțiile Generale Regionale de Finanțe Publice Ploiești, Timișoara și Iași își vor putea verifica electronic propria situație fiscală, începând din 2 decembrie 2014, de la ora 10.30.

Spațiul Privat Virtual, aplicație prin care contribuabilii pot comunica online cu administrația fiscală, a fost extinsă astăzi și va fi disponibilă şi pentru contribuabilii persoanele fizice cu domiciliul fiscal în Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava, Vaslui, Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova, Teleorman, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Timiş.

Spațiul Privat Virtual a fost lansat începând cu data de 15 septembrie și a funcționat ca proiect pilot pentru contribuabilii persoane fizice din București și Ilfov.

“Administrația fiscală trebuie să aibă o nouă abordare în relația cu contribuabilul bazată pe respect, flexibilitate şi deschidere, motiv pentru care încurajăm interacțiunea online dintre fisc și contribuabil”, a declarat ministrul finanțelor publice, Ioana-Maria Petrescu.

Serviciul Spațiul Privat Virtual este un proiect realizat de către specialiștii din MFP și ANAF, pentru care, până în acest moment, nu au fost alocate resurse bugetare suplimentare.

Pentru a accesa „Spaţiul privat virtual”, persoanele fizice din București şi judeţele indicate mai sus se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.


Comunicarea electronică în Spațiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât și dinspre organul fiscal către contribuabil. Contribuabilii au acces la următoarele informații privind propria situație fiscală:

      • Soldul obligațiilor neachitate
      • Decizia de impunere anuală (începând cu 2013, emisă anul acesta)
      • Nota privind obligațiile de plată, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informațiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online.
      • Informațiile cuprinse în declarația 112 – respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuțiile de asigurări sociale în funcție de veniturile realizate.

Începând de anul viitor, proiectul va fi dezvoltat la nivel naţional și se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre și dinspre contribuabili. Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate.

Serviciul va fi dezvoltat treptat, în baza unui calendar ce urmează să fie finalizat în luna decembrie 2015.

Spațiul Privat Virtual este primul serviciu electronic pus în funcțiune în România, prin intermediul căruia o persoană fizică își va putea consulta online propria situație fiscală. Persoanele fizice care se vor înregistra în sistemul electronic vor avea la dispoziție adrese de email și numere de telefon ale Direcției asistență contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicații cu privire la obligațiile de plată sau pentru a solicita alte informații.

De la lansarea SPV pentru București și Ilfov, au fost aprobate în cadrul aplicației electronice aproximativ 3.000 de cereri și au fost solicitate și descărcate peste 8.850 de documente.

Sursa: MFP

Cititori :3944
Costin Pietraru Costin Pietraru (1387 Posts)

Specialist Online – cinesunt


Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Stiri
Costin Pietraru
@pcostin

Specialist Online – cinesunt

More in Stiri

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact