
Ministerul Economiei a elaborat o „Viziune strategica” pentru mediul de afaceri sub denumirea de „Strategia Nationala pentru Competitivitate”.
Printre obiectivele guvernantilor se numara reducerea poverii fiscalitatii si a parafiscalitatii asupra companiilor si se vizeaza reducerea numarului de plati ale taxelor de la 39 in 2014 la 13 in 2020.
- Strategia Nationala pentru Competitivitate 2014-2020
- Anexa 1 – Document de fundamentare
- Anexa 2 – Statistica selectiva
Printre obiective se numără scăderea ratei tinerilor cu vârste cuprinse între 15-24 de ani care nu urmează o formă de învăţământ sau de formare şi nu sunt încadraţi nici în muncă (NEET) de la 16,8% la nivelul mediei UE (actual este 12%, 2012); îndeplinirea ţintei naţionale privind părăsirea timpurie a şcolii (11,3% de la 17,4% în 2012) şi realizarea unei oferte educaţionale bazate pe TIC care să reprezinte cel puţin 30% din programele educaţionale obligatorii la nivel naţional şi cel puţin 50% în zonele de locuire vulnerabilă.
„Îmbunătăţirea densităţii IMM-urilor raportată la populaţie” este o altă viziune cuprinsă în strategie, dorindu-se creşterea numărului de IMM-uri la 1.000 de locuitori în România, de la 23 IMM/1000 de locuitori în 2013 la 35 IMM/1.000 locuitori în 2020.
Facebook
Google+
LinkedIn
RSS