Obtinere Certificat de Atestare Fiscala de la ANAF pentru persoanele juridice


papers

 

Certificatul de atestare fiscala pentru o companie, se poate obtine de la ANAF, si face dovada faptului ca societatea nu are datorii neachitate si declaratii nedepuse in termen.

Actene necesare eliberarii certificatului sunt:

-Dosar cu sina;

-cerere tip, completata obligatoriu cu nr.de telefon;

-copie C.I. /  B.I. si imputernicire pt. delegat;

-copie Certificat înregistrare fiscala;

-timbre fiscale 2 buc (2 RON/buc);

-balanta de verificare semnata si stampilata.

-declaratie de control;

-declaratie punct de lucru.

Companiile pot utiliza certificatul fiscal in mai multe cazuri, in cele mai utilizate sunt pentru desfiintari, vanzari parti sociale, participari la diverse licitatii publice, controale de la diverse institutii ale statului, sau pentru a dovedi partenerilor comerciali ca societatea este de incredere.


Fluxul cererii este diferit de la administratie la administratie, de exeplu la ANAF sector 4 se inregistreaza cererea mai intai la inspectorul de la litera firmei, apoi se ia viza de la departamentul de executari silite, si apoi se depune dosarul la registratura, urmand ca alt departament sa-l prelucreze. La alte sectoare din Bucuresti, se depune cererea direct la o persoana responsabila de primirea si verificarea acestora, urmand ca apoi sa se distribuie inspectorului de litera sau aleatoriu, urmand sa se prelucreze ulterior. E foarte important ca pe cerere sa se gaseasca un numar de telefon al contabilului, pentru a putea fi contactat de catre inspector, in cazul in care se identifica vre-o eroare de orice fel.

Durata minima pentru eliberarea certificatelor fiscale este de 5 zile lucratoare, si au valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii acestora. In cazul in care societatea doreste multiplicarea certificatelor fiscale, poate completa in cerere nu numar mai mare de exeplare, pentru care mai da cate un timbru fiscal de 2 lei de fiecare. Timprele fiscale se pot achizitiona de la orice oficiu postal. Daca societatea doreste un numar mai mare de exeplare , insa a scos doar unu, le poate legaliza la orice notar public.

Pentru ridicarea certificatelor fiscale, Administratiile Fiscale deobicei pun la dispozitie un numar de telefon, la care se poate suna pentru a afla daca acestea sunt gata, si se pot ridica. La ridicare este indicat sa vina persoana delegata initial, sau alt delegat cu o delegatie in original, copie CI si copia cerererii depusa initial.

Pe certificatul fiscal deobicei apar denumirea obligatiei neachitate, defalcate pe restante si accesorii, si mentiunea ca societatea nu apare cu restante in luna anterioara aferenta datei emiterii certificatului. Adica un certificat fiscal emis pe 17.08.2012, este valabil pana pe 16.09.2012, se face dovada faptului ca la data de 31.07.2012 compania nu avea niciun fel de restante. Pentru mai multe informatii si consultanta in domeniu ma puteti contacta cu incredere.

Ionut Bratanov, 0726.676.235

Contabil independent

bratanov_ion@yahoo.com

 

 

 

 

Cititori :7504
Ionut Bratanov (92 Posts)

Contabil Independent


Impartaseste cu prietenii

Speram sa va ajute informatiile noastre. Daca observati o greseala sau doriti sa adaugati o continuare va rugam sa scrieti in sectiunea de comentarii.

Leave a Reply


− 5 = 4

Read previous post:
2013
31 ianuarie 2013 este termenul limita pentru depunerea 010

  Cine depune:   1. Platitorii de impozit pe profit care la 31.12.2012 indeplineau conditiile de microintreprindere si care, prin...

Close