Punct de lucru: declara-l singur


punct de lucru

Cum declari un punct de lucru

Este mai mult decat simplu si nu necesita cine stie ce cunostinte sofisticate. Pentru declararea unui punct de lucru trebuie sa ai la dosar urmatoarele documente:

1. Cererea cod 11 – 10 – 150

2. declaratia model 2 in care scrieti daca la noul sediu veti desfasura sau nu activitate.

3. Declaratia model 3 – este necesara doar daca declarati activitate la terti. Va sfatuiesc sa alegeti varianta asta in situatia in care nu declarati activitate la sediu. Pentru ca la un eventual control vi se cer documente ca sa vada daca aveati sau nu drept sa desfasurati activitate.

4. Hotararea AGA  (sau decizia asociatului unic). Aceasta trebuie sa contina datele complete de pe cartile de identitate ale TUTUROR ASOCIATILOR, datele complete ale firmei de pe Certificatul de Inmatriculare si atatea articole cate decizii se iau. Hotararea AGA se va semna de fiecare asociat in parte si se va stampila.

Atentie!

Este foarte important ca adresa punctului de lucru sa fie identica cu cea din actul de inchiriere / proprietate. Daca acolo scrie si parter sau mansarda sau indiferent cum scrie, la fel se va trece si in hotararea AGA, altfel cei de la Registru vor respinge dosarul ca nefiind concordanta intre AGA si contract.

5. ANEXA la Hotararea AGA

Anexa este un document informativ care cuprinde datele declarantului, datele societatii, hotararea AGA la care face referire si contorul de cuvinte. Se semneaza si se stampileaza. Model de ANEXA aici.

6. Contorul de cuvinte

Cum se face contorul de cuvinte. Deschideti hotararea AGA. Dati select all sau ctrl A, apoi din Tools (sau in alte sisteme de operare din Review) alegeti Word Count. O sa apara o fereastra cu numarul de cuvinte, paragrafe etc. Dati CTRL  ALT   PRTSCN (PRINTSCREEN), cuvinte/paragrafe/caractere etc. Dati apoi CTRL C. Mergeti in anexa si dati CTRL  V, pentru a-l pune in anexa.

7. Contractul de inchiriere / comodat / proprietate pentru punctul de lucru

Daca ati inchiriat un spatiu undeva si acolo vreti sa declarati punct de lucru, la Registru aveti nevoie si de contractul vostru de inchiriere si de cel al proprietarului (copie). In cazul in care ati inchiriat de la cineva care a inchiriat de la altcineva, la dosar aveti nevoie de contractul vostru de inchiriere, de contractul de inchiriere sau locatiune prin care cel de la care ati inchiriat voi are dreptul sa inchirieze spatiul respectiv si contractul de proprietate copie). Ideea este ca daca exista un proprietar si 5 chiriasi pana la voi, sunt necesare copii de pe actele prin care fiecare chirias a dobandit drept de subinchiriere, apoi de contractul vostru si de cel al proprietarului (copie). Neaparat va trebuie schita spatiului care v-a fost inchiriat si pozitionarea acestuia. Adica, daca ati inchiriat un apartament, va trebuie schita apartamentului. Daca ati inchiriat o camera in apartament, va trebuie schita apartamentului (copie) si pozitionarea camerei inchiriate – scrieti pe camera respectiva ca ea este, indicati-o cu ceva.

Atentie!


Uunele contracte de inchiriere sau de proprietate sunt insotite de procese verbale de intrare in posesie / folosinta sau de tot felul de Anexe. La dosar trebuie depuse toate (copie), astfel incat sa reiasa ca firma sau persoana fizica care v-a inchiriat voua avea dreptul sa faca asta.

Daca sunteti proprietari pe spatiul respectiv, faceti un contract de comodat / inchiriere intre voi si firma, iar la dosar veti depune acest contract de comodat / inchiriere cat si copie de pe contractul de proprietate si schita. Nu uitati schita pentru ca fara schita spatiului dosarul va fi respins.

Mai aveti nevoie de dosar cu sina si sa aveti stampila la voi. Raspunsul se va da in 5 zile lucratoare, dar in 2 zile puteti afla daca a fost aprobat sau respins.

Dupa ce ies actele de la Registrul Comertului, punctul de lucru trebuie declarat si la Administratia Financiara. Si pentru dosarul de la ANAF trebuie sa aveti copiii de pe contractul de comodat / inchiriere cat si de pe contractele de proprietate, inchiriere sau subinchiriere – la fel ca la Registru. In plus, trebuie sa aveti o copie si dupa documentele pe care vi le da Registrul ca dovada ca ati inregistrat punctul de lucru la ei.

Completati apoi in dublu exemplar (unele administratii cer 3 exemplare) o declaratie de sediu secundar / punct de lucru pe care o gasiti pe site-ul www.anaf.ro, la sectiunea asistenta contribuabili, apoi “toate declaratiile”. Indosariati totul si depuneti la Registratura Administratiei Financiare, avand grija sa luati inapoi 1 exemplar, ca sa faceti dovada depunerii.

Foarte important!

Dupa ce declarati un punct de lucru la ANAF, in termen de 30 de zile, trebuie sa cumparati Registrul Unic de Control pentru punctul de lucru. Pentru a-l cumpara, afara de bani trebuie sa aveti la voi copie de pe CUI, copie de pe mentiunea de la Registrul Comertului ca s-a declarat punctul de lucru, o cerere pentru eliberarea registrului, copie de pe cartea de identitate, delegatie  si stampila. Cererea o puteti face singuri, in calitate de administratori ai firmei… cu toate datele de identificare, “solicit eliberarea unui Registru unic de Control pentru firma mentionata. Pentru ridicarea RUC deleg pe domnul / doamna…”.

 

Pentru firmele din Bucuresti si Ilfov, pentru inregistrarea unui punct de lucru puteti solicita oferta de pret la adresa de mail office@mastercount.ro.

 

Cititori :3068
Laurentiu Ianculescu (853 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97 - Alte Informatii, Master Count Services


Impartaseste cu prietenii

Speram sa va ajute informatiile noastre. Daca observati o greseala sau doriti sa adaugati o continuare va rugam sa scrieti in sectiunea de comentarii.

Leave a Reply


9 + 5 =

Read previous post:
imprumut asociat
Cheltuieli deductibile limitat

Sunt cheltuieli deductibile limitat, conform Codului Fiscal: cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum si pentru acordarea de burse private, efectuate conform...

Close