Declaratii

Incepand cu luna Octombrie 2011 declaratia 112 trebuie depusa numai online!

Incepand cu luna Octombrie 2011 declaratia 112 trebuie depusa numai online!
Costin Pietraru

Pana marti, 25 octombrie , trebuie depusa online de catre angajatori „Declaratia privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati”.

Reamintim etapele care trebuie parcurse pentru obtinerea si înregistrarea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica necasar pentru depunerea online a Declaratiei 112.

1. Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica se obtine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditati în conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Lista acestor furnizori se gaseste pe websiteul Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale, www.mcsi.ro, sectiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe websiteul ANAF, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii. În ordine alfabetica, acestia sunt:

– SC CERT SIGN SRL – www.certsign.ro;
– SC DIGI SIGN SA – www.digisign.ro;
– SC TRANS SPEED SRL – www.transsped.ro.

2. Înregistrarea certificatului digital calificat

Pentru siguranta transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarca în calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile documentul de confirmare de pe websiteul Agentiei Natioanle de Administrare Fiscala (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.

Se completeaza documentul de confirmare si se aplica semnatura digitala în casuta Semnatura utilizator.

Atentie! Se completeaza doar în jumatatea de sus, nu se semneaza si în locul Autoritatii de Certificare.

La tastarea butonului Validate Signature nu trebuie sa apara erori. Se trimite acest fisier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. si va aplica semnatura electronica în casuta Semnatura autoritate de certificare, dupa care va înapoia pe adresa dvs. de e-mail documentul confirmat. Documentul de confirmare se salveaza pe discul calculatorului de pe care urmeaza sa fie transmise declaratiile.


Cu acest document de confirmare va înregistrati pe websiteul ANAF, astfel: intrati pe portalul ANAF, meniul Depunere declaratii, modulul Înregistrare certificate calificate. Selectati (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi îl transmiteti tastand butonul Transmite documentul.

Dupa parcurgerea acestor pasi, se introduc în campurile care se genereaza, datele solicitate:
– codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale);
– denumirea contribuabilului;
– adresa contribuabilului.

Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-ati introdus anterior. Pentru tiparirea acestui formular se apasa butonul Tipareste cererea.

Important! Daca doriti sa depuneti declaratii fiscale pentru mai multi contribuabili, apasati pe „Continua cu înregistrarea unui alt CUI” si procedura se reia ca mai sus.

3. Documentatia necesara pentru înregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale

Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaratii online”, ulterior obtinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF:
– formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale;
– documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original si copie;
– documentul în original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale);
– documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, în situatia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

Dupa depunerea documentatiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail mentionata în formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii online. Apoi, se acceseaza websiteul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate în ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor online, publicat pe websiteul institutiei.

Dupa completarea formularului 112 si semnarea acestuia cu certificatul digital calificat,se va accesa websiteul e-guvernare.ro, pentru transmiterea declaratiei.

Atentie! La semnarea si transmiterea Declaratiei 112 online, tokenul trebuie introdus în portul USB al unitatii centrale a calculatorului!

Sursa: finante valcea

Costin Pietraru Costin Pietraru (1388 Posts)

Specialist Online - cinesunt


Share and Enjoy !

0Shares
0 0
Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Declaratii
Costin Pietraru
@pcostin

Specialist Online - cinesunt

More in Declaratii

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact