Diverse

Obiceiuri sanatoase legate de somn

Obiceiuri sanatoase legate de somn
Laurentiu Ianculescu

copiiAlina Ioana Ciocodan, psiholog – Smartbox Family

1. Pastrati ore stabile de trezire si adormire: cand copilul are peste 6 luni, puteti introduce un program de somn zilnic. Cand copiii sunt mai mari, acceptati maximum 2 ore diferenta la ora de trezire din weekend, fata de zilele de scoala.

2. Dupa varsta de 5 ani, eliminati somnul din timpul zilei. Un somn de dupa-amiaza mai lung de 20 de minute face mai dificile adormirea seara si trezirea dimineata.

3. Invatati copilul sa se relaxeze inainte de culcare – o rutina relaxanta de seara – baie, o poveste si culcare – il ajuta pe copil sa adoarma mai usor.

4. Faceti pregatiri seara, pentru a doua zi – daca diminetile sunt prea aglomerate si dificile, mutati cateva activitati seara: pregatirea hainelor pentru dimineata, pregatirea pachetelului pentru scoala, verificarea ghiozanului.

5. Gestionati posibilele frici ale copilului care se intensifica seara – ajutati-l pe copil sa se simta in siguranta in intuneric, fara dvs., dandu-i confirmarile necesare de fiecare data cand are nevoie. Monitorizati filmele sau jocurile pe care le vede copilul, unele pot fi foarte infricosatoare.

6. Asigurati un mediu potrivit pentru somn – un spatiu linistit, privat, intunecos, fara echipamente electronice deschise pe timpul noptii.


7. Ascundeti ceasul – daca copilul are tendinta de a verifica des ceasul la culcare sau chiar in timpul noptii, mutati-l intr-un loc in care nu-l poate vedea.

8. Cand ii este dificil sa adoarma, invatati copilul sa faca ceva relaxant – sa asculte o muzica linistita sau sa citeasca putin.

9. Atentie la masa de seara – daca ii este foame sau daca a mancat prea mult, copilul se simte prea alert sau simte disconfort si adoarme mai greu.

10. In timpul zilei, mai ales dimineata, este importanta lumina naturala, iar seara este de evitat excesul de lumina artificiala. Corpul invata care este momentul potrivit pentru a produce melatonina – un hormon care ajuta la cresterea si refacerea celulelor si a tesuturilor musculare. Organismul incepe sa simta starea de somnolenta ca raspuns la melatonina.

11. Evitati produsele care contin cafeina – ciocolata, cola, ceaiul, bauturile energizante, mai ales dupa amiaza si seara.     12. Practicati exercitiul fizic – copiii peste 2 ani dorm mai bine daca sunt activi ziua. Scadeti nivelul de activare spre seara.

pentru mai multe informatii despre subiect, comandati audiobook-ul Somnul la copii ®

 

Laurentiu Ianculescu Laurentiu Ianculescu (1077 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services


Share and Enjoy !

0Shares
0 0
Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Diverse
Laurentiu Ianculescu

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services

More in Diverse

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact