Utile

Activitatea unei firme, pe scurt

Activitatea unei firme, pe scurt
Laurentiu Ianculescu

firme1. Infiintare

a. puteti sa va infiintati ca firma platitoare pe venitul microintreprinderilor

 

b. puteti fi platitori de impozit pe profit.

Atentie!

Incepand cu 01.02.2013, toate firmele sunt platitoare de impozit pe profit pana la pragul de 65.000 eur.

 

Aveti grija ca dupa infiintare sa depuneti declaratia 010 la Administratie pentru luarea in evidenta ca platitor de impozit pe venit sau pe profit. Pentru microintreprindere aveti la dispozitie 60 de zile ca sa va angajati salariat, altfel deveniti automat platitori de impozit pe profit.

2. Procurati-va registrele obligatorii

3. Daca vindeti direct catre populatie

aveti grija sa va procurati casa de marcat. Daca vindeti catre firme, puteti emite doar factura si chitanta. In cazul in care gresiti o suma pe casa de marcat si nu mai puteti face corectie, faceti un proces verbal de constatare a erorii si depuneti-l la Registratura Administratiei Financiare.

4. Daca lucrati cu stocuri

tineti evidenta lor pe NIR-uri, Fise de magazie, borderou centralizator / zi.

5. Pentru tot ce cumparati, solicitati factura insotita de chitanta sau de bon de casa.

Nu cereti doar bon de casa, pentru ca fiscal nu aveti ce face cu el. Puteti, in cel mai fericit caz, sa il introduceti la decont si sa scadeti banii din casierie. Aveti grija la gradul de deductibilitate al cheltuielii facute, pentru ca nu toate cheltuielile sunt integral deductibile.

6. Asigurati-va ca utilitatile, telefonul, masina folosita, sunt trecute pe firma.

Pentru masina puteti café un contract de comodat. Nu deduceti utilitatile de pe o factura care vine pe persoana fizica, pentru ca nu stiti exact procentul. De exemplu, daca aveti sediu social intr-o camera dintr-un apartament de 3 camere, daca vreti sa deduceti utilitatile venite pe eprsoana fizica si nu pe firma, trebuie sa faceti dovada ca acele cheltuieli corespund exact spatiului declarat la Registrul Comertului. Ca sa puteti deduce acele cheltuieli trebuie sa aveti declarat intreg spatiul la Registrul Comertului si contractul de inchiriere / comodat sa prevada ca voi veti plati utilitatile. Asta inseamna ca la dosarul de contabilitate trebuie sa anexati facturile si chitantele in original! Chiar si asa, nu veti putea deduce TVA-ul.


7. Daca aveti primul salariat

inregistrati-I contractul in Revisal cu o zi inainte de inceperea activitatii, apoi declarati, in termen de 30 de zile, intrarea salariatului in firma.

8. Daca va scoateti ultimul salariat

depuneti declaratia 010 pentru scoaterea din evidenta.

9. Daca sunteti neplatitor de TVA

si ati depasit plafonul de 65000 eur, inregistrati-va, la timp, ca platitori de TVA.

10. Daca aveti activitati intracomunitare

inregistrati-va inainte in Registrul Operatorilor Intracomunitari.

11. Cand aveti prima livrare sau prima achizitie intracomunitara

inregistrati-va la Administratia Financiara cu modificarea perioadei fiscale, pentru ca de luna urmatoare perioada fiscala devine lunara in loc de trimestriala.

12. Luati-va un contabil bun

Platiti-l regulat si va lucra bine. Daca ii amanati plata mai multe luni, la randul sau si el va va face registrele printre picaturi sau doar la trimestru, in extremis. Comunicati bine cu contabilul vostru, dar pentru asta platiti regulat datoriile catre el.

13. Asigurati-va ca declaratiile fiscale sunt depuse regulat.

14. Asigurati-va ca impozitele catre stat sunt platite la timp

pentru ca este pacat sa platiti dobanzi si penalitati.

15. La fiecare 6 luni solicitati de la Administratia Financiara un Certificat de Atestare Fiscala

ca sa va asigurati ca totul este ok si ca peste ani de zile nu veti plati amenzi sau altele.

16. Daca ati terminat cu firma

nu o lasati asa: dizolvati-o ca sa scapati de costurile contabilitatii. Pentru ca si in cazul in care nu aveti activitate sau activitatea este zero, tot trebuie sa depuneti niste declaratii fiscale si bilanturi.

17. Nu lasati niciodata actele la contabil mai mult de 2 luni.

Tineti-le la sediul firmei sau intr-un loc de arhiva. In felul acesta il ajutati si pe contabil si nu ii ocupati spatiul la birou si sunteti siguri ca, in caz de ceva, aveti toate (sau aproape toate) documentele la voi.

 

Laurentiu Ianculescu Laurentiu Ianculescu (1077 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services


Share and Enjoy !

0Shares
0 0
Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Utile
Laurentiu Ianculescu

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services

More in Utile

  • Case de marcat cu dureri de cap

    Ultimele noutati despre case de marcat Dintr-un articol aparut cu doar cateva zile in urma pe www.wall-street.ro,...

  • Cum isi pierde o firma reputatia in 5 minute

    O firma, indiferent ca este mica sau mare, munceste mult pentru a-si crea o reputatie solida. De multe ori se intampla ca, pe piata, partenerii sa nu cunoasca absolut nimic unii despre ceilalti. Nu este in regula. Pentru ca, in orice domeniu iti desfasori activitatea, trebuie sa fii cunoscut. Sa existi pe...

  • Dividende in avans

      S-a dat drumul la dividende Statul roman a dat drumul la dividende. Dar nu oricum, ci...

  • Amintire cu Parintele Teofil Brasoveanul

    Parintele Teofil era un om minunat Parintele Teofil Brasoveanul te facea sa crezi cu adevarat ca undeva...

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact