Utile

Cum faci bani printr-o retea de networking

Cum faci bani printr-o retea de networking
Laurentiu Ianculescu

networkingRetelele piramidale: pierdere de timp sau business de succes?

Nu vreau ca intr-un singur articol sa scriu ceea ce am citit in mai multe carti de marketing si am auzit la zeci de conferinte pe teme asemanatoare. Vreau doar sa limpezesc pentru cititori ce inseamna reteaua de networking sau, asa cum i s-a mai spus in ultimii 20 de ani, reteaua piramidala.

De ce este nevoie de o asemenea clarificare?

Pentru ca in constiinta romaneasca s-a implementat idea de retea piramidala tip Caritas, in care milioane de oameni au bagat bani si cateva sute de persoane au beneficiat de banii respectivi, pe principiul “banii nu trebuie lasati in buzunarul fraierului”. Din cauza asta, business-ul secolului XXI tinde sa nu se dezvolte in Romania si mai cu seama sa nu permita decat putinor intreprinzatori sa reuseasca sa obtina venituri pasive prin folosirea unei structuri piramidale.

Ce este o retea piramidala?

Ca sa nu folosim cuvinte edulcorate, o retea piramidala este o structura de business in care toata lumea aduce pe cate cineva si, pentru acest lucru, cei care aduc sunt recompensati cu ceva. Este absolut normal, nu? Pentru ca aducerea de persoane in reteaua respectiva este echivalenta cu reclama facuta unui anumit business. Si atunci, eu, care aduc oameni, este normal sa fiu recompensat, intr-un fel sau altul, pentru ca am adus acei oameni.

In perioada aceasta de criza, reteaua de networking va duce la aparitia unui tip nou de businessman, respective a networker-ului, persoana care, folosindu-si abilitatile proprii, reuseste sa dezvolte o retea piramidala sub el. Adica, o firma mare, renunta sa mai faca flyere, afisuri, sa apeleze la publicitatea prin ziare si reviste ori la TV, bazandu-se pe retelele pe care i le vor crea networker-ii din surse proprii. Pentru ca, in urma reclamelor, e posibil sa isi mareasca sau nu vanzarile, dar networking-ul cu siguranta i le va mari intrucat se formeaza pe recomandari personale. Si, in plus, nu rebuie sa plateasca networker-ul decat in momentul in care a adus oameni in retea si nu inainte de asta, ca la publicitatea clasica. Este o gaselnita de publicitate cu efect fantastic, pentru ca nu consuma resurse anticipat si aduce consumatori suplimentari.

Incercati insa sa vorbiti prietenilor despre orice structura piramidala si veti vedea reactia lor: “Aaa, pai toata lumea stie ca retelele piramidale sunt o tzeapa. Nu are sens sa-mi vorbesti de asa ceva, pentru ca nu ma bag”. Probabil ca le-ati spus si voi si oricum le veti auzi si de la altii atunci cand veti incerca sa ii aduceti intr-o structura de networking. Ce este mai trist e ca peste 90% din cei care spun lucrurile astea nu au fost implicati niciodata intr-o structura piramidala, dar, vezi doamne, au auzit pe cineva, care are pe altcineva si care… Sa fim seriosi, asta este atitudinea romanului, de a demonstra celorlalti ca el este atotstiutor si, in plus, negativist fara egal.

Sa va dau un exemplu…

Am un prieten care-mi este apropiat ca un frate. L-am sunat sa-i spun ca fac munca de networking pentru o firma mare care s-a lansat de curand si in Romania. Ca nu trebuie sa faca nimic altceva decat face pana acum. Ca e vorba despre un sistem de fidelizare care, in loc de puncte iti aduce o parte din bani inapoi – cashback – si ca, daca aduci 15 – 20 de persoane care nu trebuie sa faca nimic altceva decat fac in fiecare zi, poate ajunge sa aibe un venit lunar interesant in cateva luni de zile. I-am spus: Üite, eu oricum cumpar benzina de la OMV, doar ca acum, daca am intrat in sistemul asta, o sa si primesc ceva inapoi. Iar daca imi fac cumparaturile de la magazinele din sistem, o sa se intample acelasi lucru. Si stii ce e interesant fratioare? Ca eu oricum fac lunar, saptamanal sau zilnic cumparaturile astea, doar ca acum primesc si ceva bani inapoi”. Dar, in momentul in care a auzit ca trebuie sa aduca si el cativa oameni ca sa poata ajunge la niste venituri pasive, a inceput sa-mi explice ca orice structura piramidala pana la urma cade si lumea pierde bani. “Bine, i-am spus eu, pierde bani, dar ce bani pierde lumea? Nu mai mananca? Nu mai cumpara benzina? Nu mai pleaca in excursii? Pentru ca fratioare, singurul lucru pe care trebuie sa-l cheltui este timpul liber in care sa explici oamenilor conceptul asta. Eu, fratioare, ce pierd? Pentru ca nu am platit nici o taxa, iar in cateva luni de zile am ajuns deja la un venit pasiv pe care altii nu-l fac nici macar din salariu…”. Dar prietenul meu nu s-a descurajat si a tinut-o una si buna ca retelele piramidale sunt o mare escrocherie. Mi-a spus: “Fratioare, iti urez noroc si iti tin pumnii sa castigi bani mai multi si cand o sa vad mai multi bani la tine, pe o perioada mai mare, ma bag si eu”. I-am multumit pentru urari si i-am spus, la randul meu, ca atunci cand va dori el sa se bage reteaua va fi deja formata si nu va mai avea pe cine sa aduca, ca o oportunitate ca aceea nu se refuza – cum poti refuza ceva care nu-ti cere decat putin timp si iti mai da si bani inapoi?!

Notiunea de Cashback

Ce inseamna asta… Inseamna ca o firma puternica, care are multi membri, negocieaza cu cele mai mari firme si obtine un discount destul de mare, pentru un rulaj mare de cumparaturi. Adica, sa zicem, firma obtine un discount de 15 – 20% de la un hypermarket. Firma isi directioneaza membrii catre acel hypermarket, pentru ca, cei care cumpara de acolo, primesc ceva bani inapoi. Dar, adevaratul networker nu este cel care se duce si cumpara ci cel care aduce alte 15 – 20 de persoane, care, la randul lor aduc si ele cate 3-4 persoane minim, care, la randul lor aduc si ele persoane etc etc, totul intr-o retea piramidala. Si acum, atentie: networker-ul primeste, pentru cumparaturile lui, un procent oarecare. Dar primeste ceva si din partea celor pe care ii aduce si din partea celor adusi de cei pe care ii aduce s.a.m.d. E adevarat, cu cat creste piramida sub tine, primesti de la toti cei care au legatura directa sau indirecta cu tine, dar intr-un procent din ce in ce mai mic, in asa fel incat, adunate, acele procente sa se incadreze in discount-ul negociat de firma mare cu hypermarket-ul.

Intrebarea 1:

Plateste cineva, ceva? Ganditi-va ca acele cumparaturi oricum le faceati.

R: Doar ceea ce oricum cheltuiti in mod curent.

Intrebarea 2


Pierde cineva, ceva?

R: Nimeni si nimic, pentru ca nu platesti inscrierea ca membru.

Intrebarea 3:

Castiga cineva, ceva?

R: Toata lumea: si firma mama si hypermarket-urile si tu, pentru ca ai bani inapoi nu doar din ce cumperi tu ci si din ceea ce cumpara cei de sub tine.

Intrebarea 4:

Exista vreun risc?

R: Nu, pentru ca nu este vorba despre nici o investitie. Tu oricum alimentezi masina cu benzina, oricum mananci, oricum mergi in excursii etc etc.

Si totusi, reteaua de networking este viitorul in business

Este ceea ce arata statisticile crescande din ultimii 20 de ani: oamenii de afaceri prefer sa plateasca network-eri nu pentru oamenii adusi ci pentru oamenii care dezvolta reteau, in loc sa plateasca un imens buget de publicitate care nu se stie exact ce efect va avea.

Care este investitia initiala pentru a deveni network-er?

Nu te costa nici un ban. Trebuie insa sa folosesti din timpul tau liber. Si stii ce? Nici macar nu trebuie sa renunti la job-ul pe care il ai. Pastrezi job-ul si folosesti cateva ore pe saptamana cautand oameni, iar in cateva luni de zile poti ajunge la niste venituri pasive care sa-ti asigure independenta financiara.

Ce iti trebuie afara de timp?

Nimic. Ai o agenda de telefon, ai colegi, ai familie, ai prieteni. Incepe cu ei.

Cei din Bucuresti si din Ilfov care sunt interesati si sunt dispusi sa investeasca cateva ore pe saptamana pentru a obtine venituri pasive pot sa-mi scrie pe adresa de mail:

laurentiu.ianculescu@gmail.com

Doritorii ceilalti din tara, imi pot scrie, de asemenea, si impreuna putem gasi o solutie de prezentare a sistemului prin Internet / Skype.

Laurentiu Ianculescu Laurentiu Ianculescu (1077 Posts)

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services


Share and Enjoy !

0Shares
0 0
Pentru comentarii Click aici

Adauga un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Utile
Laurentiu Ianculescu

Expert Contabil - Membru al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania - Tel: 07 27 57 17 97, Master Count Services

More in Utile

  • Case de marcat cu dureri de cap

    Ultimele noutati despre case de marcat Dintr-un articol aparut cu doar cateva zile in urma pe www.wall-street.ro,...

  • Cum isi pierde o firma reputatia in 5 minute

    O firma, indiferent ca este mica sau mare, munceste mult pentru a-si crea o reputatie solida. De multe ori se intampla ca, pe piata, partenerii sa nu cunoasca absolut nimic unii despre ceilalti. Nu este in regula. Pentru ca, in orice domeniu iti desfasori activitatea, trebuie sa fii cunoscut. Sa existi pe...

  • Dividende in avans

      S-a dat drumul la dividende Statul roman a dat drumul la dividende. Dar nu oricum, ci...

  • Amintire cu Parintele Teofil Brasoveanul

    Parintele Teofil era un om minunat Parintele Teofil Brasoveanul te facea sa crezi cu adevarat ca undeva...

Vrei sa fii primul care citeste articolele noastre? Simplu, aboneaza-te la newsletter-ul nostru! Adauga adresa ta de email aici:

Nota: Continutul site-ului faracontabilitate.ro poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului www.faracontabilitate.ro este posibila numai cu acordul prealabil scris al faracontabilitate.ro. Echipa redactionala a site-ului incearca sa furnizeze VIZITATORILOR informatii cat mai corecte, din surse autorizate. Cu toate acestea, site-ul faracontabilitate.ro nu poate garanta corectitudinea tuturor informatiilor publicate. In cazul informatiei cu caracter juridic, VIZITATORILOR le este recomandat sa verifice corectitudinea informatiei si din alte surse. Informatia este prezentata gratuit si fara garantii, de aceea site-ul faracontabilitate.ro nu este raspunzator de eventualele daune survenite in urma utilizarii informatiilor si serviciilor furnizate de acest site. Siteul www.faracontabilitate.ro nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un VIZITATOR al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site. |   © 2011-2015 Fara Contabilitate
  Termeni si conditii    |    Protectia datelor cu caracter personal    |    Contact